چهره و صدای «محمدمهدی فردوسیان» برای بیشتر شما آشناست. این نوجوان دهه هشتادی در مجالس و مراسم رسمی که معمولا مسئولان کشوری و لشکری نیز حضور دارند، با تسلط کامل و از حفظ مرثیه می‌خواند. بزرگان حوزه مداحی بر این باورند که او در آینده مداحی صاحب سبک خواهد شد.

محمد مهدی فردوسیان

همشهری آنلاین_مریم قاسمی: محمدمهدی فردوسیان اکنون دانشجوی دانشگاه امام حسین (ع)است. او نخستین بار در سال ۱۳۹۶ درخشید و در میان ۸ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموزی که در جشنواره نوگلان حسینی با محوریت مداحی شرکت کرده بودند مقام اول تهران را کسب کرد. این جشنواره در مقطع دبستان، متوسطه اول و متوسطه دوم برگزار شد و یکی از بزرگ‌ترین برنامه‌ها در حوزه فرهنگی و دانش‌آموزی بود که در رقابتی سالم ۳ نفر در پایه ابتدایی، ۳ نفر در پایه متوسطه اول و ۳ نفر هم در متوسطه دوم برگزیده شدند. محمدمهدی نفر اول در پایه متوسطه اول بود. در این مسابقه یک هدیه ۵۰۰ هزارتومانی و سفر به کربلای معلی به او تعلق گرفت، اما از آنجا که محمدمهدی ۱۰ بار به حرم امام حسین(ع) مشرف شده بود همان موقع جایزه‌اش را به خانواده شهید مرتضی کریمی هدیه کرد.

روضه‌خوانی در مسیر پیاده‌روی اربعین

 اما محمدمهدی مداحی را به طور تخصصی ادامه داد تا در این عرصه حرفی برای گفتن داشته باشد و سری در سرها در آورد. او قهرمان ورزش تکواندو هم هست. از ۷ سالگی ورزش تکواندو را زیر نظر استادان مجرب آموخت و اکنون دان ۴ تکواندو را دریافت کرده و خودش به‌عنوان مربی آموزش می‌دهد. او با اینکه یک جوان دهه هشتادی است اما در این سال‌ها مسئولیت‌های مختلفی را تجربه کرده از جمله فرمانده پایگاه شهید سید مصطفی موسوی در دبیرستان نمونه دولتی اسوه در سال‌های ۹۹ تا ۱۴۰۰، مسئول هیئت شباب‌الحسن در دانشگاه امام حسین(ع) در سال ۱۴۰۱، مسئول فرهنگی هیئت انصارالمهدی(عج) جنوب غرب تهران. فردوسیان همچنین طی سال‌های ۱۳۹۷ تا۱۴۰۰ جزو ۴ جوان موفق در حوزه فرهنگی، ورزشی، علمی و مذهبی بوده است. او در مراسم و همایش‌ها و کنگره‌هایی که برای شهدا برگزار می‌شود مداحی می‌کند. محمدمهدی فردوسیان، جوان مداح منطقه ۱۸، همیشه در اجراهایش بیان کرده که عاشق اهل‌بیت(ع) است و تا جان دارد در این راه قدم برمی‌دارد. او در مسیر پیاده‌روی اربعین در حالی که لباس مدافعان حرم را به تن داشت با اجرای مداحی و روضه‌خوانی در مورد حضرت زینب(س) توجه بسیاری را به خود جلب کرد.

 پیشنهاد حاج منصور ارضی به مداح جوان

این روزها ارگان‌هایی مثل بعثه مقام معظم رهبری، سازمان‌ها و ستادهای برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای مدافع حرم و... از محمدمهدی دعوت می‌کنند که در مراسم مداحی کند. جالب است بدانید در مراسمی که محمدمهدی مداحی کرده بود، حاج منصور ارضی سفارش کرده که برای آینده مداح باسواد، مطلع و آگاه می‌خواهیم که محمدمهدی بهترین گزینه است و پیشنهاد داد که حتماً مهدی زبان انگلیسی و عربی را بیاموزد تا بتواند به زبان‌های مختلف مداحی کند و حالا او مداحی به زبان‌های عربی و انگلیسی را به خوبی می‌داند و در فرهنگسرای خاتم مداحی آموزش می‌دهد.»

کد خبر 774452

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha