دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۷ - ۲۰:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: بانک مرکزی درباره هرگونه کوتاهی و نارسایی در ارائه خدمات بانکی از جمله در خودپردازها وکارت خوان‌ها به بانک‌ها هشدار داد

 به گزارش واحد مرکزی خبر ،مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر با بیان اینکه عملکرد بانک‌ها در شبکه تبادل اطلاعات بین بانکی شتاب ثبت می‌شود، گفت: به علت برخی نارسایی‌ها، قرار است عملکرد بانک‌ها در زمینه مشتری مداری و خدمات رسانی دراسفند ماه به اطلاع عموم برسد.

مهران شریفی با تاکید بر ضرورت آماده نگه داشتن دستگاه‌های خودپرداز در شبانه روز به ویژه در تعطیلات نوروز افزود‌: بانک‌هایی که تراکنش ناموفق داشته باشند، جریمه می شوند.

وی گفت: از مهرماه تاکنون بانکها به علت اختلال در خودپردازها و تراکنش های ناموفق کارت خوان ها بیش از 20 میلیارد ریال جریمه شده‌اند.

مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی با تاکید بر اینکه همه بانک‌ها موظفند شماره تلفن میز امداد  خود را روی دستگاه‌های خودپرداز نصب کنند از شهروندان خواست هرگونه نارسایی در خودپردازها را با شماره درج شده روی آنها اطلاع دهند و در صورت پاسخگو نبودن، به بانک مرکزی منعکس کنند.

شریفی با اشاره به تکلیف بانک ها در تجهیز یک جعبه از خودپردازها به ایران چک پنجاه هزار تومانی گفت: 1500 دستگاه از مجموع 12 هزار و 400 دستگاه خود پرداز نصب شده در کشور به ایران چک مجهز شده‌اند که رو به افزایش است.

مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی قطع ارتباط یک بانک با شبکه شتـاب را که موجب غیرقابل استفاده شدن کارت سایر بانک‌ها در خودپردازها و کارتخوان‌های فروشـگاهی    می‌شود‌، غیر قانونی اعلام کرد و افزود‌: با بانک هایی که مبادرت به این کار کنند، برخورد قانونی خواهد شد.

این مقام مسئول در بانک مرکزی با رد هرگونه کمبود اسکناس در بانک مرکزی، بر آمادگی تامین نیاز بانک‌ها تاکید کرد و گفت: برخی نارسایی ها ناشی از سوء مدیریتهاست و از مدیران عامل بانک‌ها هم می‌خواهیم در روزهای پایانی سال، خدمات رسانی بهتر به شهروندان را در اولویت قرار دهند.

شریفی گفت: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به منظور تسهیل در پرداخت مبالغ دریافت خدمات یا خرید روزانه، هزاران کارتخوان در فروشگاه‌ها، مراکز خرید و خدمات رسانی نصب کرده است.

وی از دارندگان کارت‌های بانکی خواست برای هرگونه پرداخت از کارت‌های خود استفاده کنند تا از حمل پول یا ایران چک هم بی نیاز شوند.

کد خبر 77391

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز