دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۹:۰۹
۰ نفر

گروه حوادث: راننده تاکسی 51 ساله که متهم است در طول 8سال‌، بیش از 100زن جوان را بیهوش و به آنها تجاوز کرده است، صبح دیروز پای میز محاکمه قرار گرفت.

این در حالی است که برخی از رسانه‌های انگلیس قربانیان احتمالی این راننده شیطان‌صفت را حدود 500 زن اعلام کرده‌اند، محاکمه این مرد به یکی از جنجالی‌ترین محاکمه‌های چند سال اخیر انگلیس تبدیل شده است.[پرونده مخوف راننده تاکسی لندن]

راز جنایت‌های این مرد میانسال که جان ووربویز نام دارد، اکتبر 2006 و زمانی فاش شد که دختر جوانی با مراجعه به پلیس لندن از دامی که یک راننده تاکسی برایش پهن کرده بود، پرده برداشت.

این دختر جوان مدعی بود بعد از سوار شدن به یک تاکسی در لندن، مرد راننده با خوراندن دارویی او را بیهوش کرده و مورد آزار و اذیت قرار داده است.

در حالی که بررسی‌ها نشان می‌داد این دختر جوان بعد از خوردن داروی مرموز، بیش از 24 ساعت بیهوش بوده است تحقیقات پلیسی برای دستگیری راننده شیطان صفت آغاز شد. هنوز مدتی از این ماجرا نگذشته بود که پلیس متوجه شد پیش از دختر جوان، 30 زن و دختر دیگر نیز با مراجعه به پلیس شکایت‌های مشابهی را مطرح کرده بودند.

وقتی مشخص شد در تمامی این شکایت‌ها، یک راننده تاکسی میانسال بعد از سوار کردن زنان و دختران به‌خودرواش‌ آنها را بیهوش می‌کرده و مورد آزار و اذیت قرار داده است، رسیدگی به پرونده به پلیس اسکاتلندیارد واگذار شد و ماموران بعد از بررسی‌های گسترده موفق شدند مرد شیطان صفت را شناسایی و دستگیر کنند.

با دستگیری راننده جنایتکار، بیش از 85 زن و دختر جوان که طعمه نقشه شیطانی او شده بودند با مراجعه به پلیس از وی شکایت کردند. این در حالی بود که احتمال می‌رفت تعداد قربانیان او بیشتر از 500 نفر باشند که به خاطر ترس از افشای ماجرا  از مراجعه به پلیس خودداری کرده‌اند.

برنده جایزه

« من جایزه‌ای در یک مسابقه بزرگ برده‌ام و به همین خاطر می‌خواهم شما را برای صرف شام میهمان کنم». این مهم‌ترین ترفندی بود که راننده 51ساله برای به دام انداختن طعمه‌هایش از آن استفاده می‌کرد.

او بعد از اینکه به زنان و دختران جوان وعده شام می‌داد، با خوراندن نوشیدنی مسمومی، آنها را بیهوش می‌کرده و نقشه شومش را عملی می‌کرد. در بعضی از موارد نیز وی با پیشنهاد کرایه پایین به طعمه‌هایش آنها را سوار تاکسی خود می‌کرد و بعد از آن نقشه خود را به اجرا می‌گذاشت.

در دادگاه

در حالی که پرونده جان ووربویز، به‌عنوان بزرگ‌ترین پرونده تجاوز جنسی در انگلیس شهرت پیدا کرده، قضات دادگاه عالی کرویدون کراون، از صبح دیروز محاکمه این تبهکار مخوف را آغاز کرده‌اند.

جووآنا، نخستین زنی که در جلسه روز گذشته دادگاه به بیان ماجرای خود پرداخت، گفت که تنها آرزویش این است که این مرد به مجازات خود برسد. او در این جلسه گفت که راننده تاکسی تبهکار در اکتبر 2006 به وی حمله کرده  و وی مطمئن است که ده‌ها نفر دیگر نیز از سوی این مرد ربوده شده‌اند اما از ترس برای شکایت کردن به دادگاه نیامده‌اند.

این دختر جوان همچنین در گفت‌وگو‌یی با دیلی‌تلگراف از تمامی طعمه‌های این مرد خواست برای شکایت بیایند. «مادر من هنوز هم نمی‌داند که من هم یکی از طعمه‌های راننده تاکسی هستم اما من تصمیم خود را  گرفته‌ام و برای شکایت به دادگاه آمده‌ام.

من شب‌های زیادی را با کابوس آن اتفاق وحشتناک گذرانده‌ام و حالا می‌خواهم شاهد مجازات این مرد باشم.»

جووآنا در شب حادثه برای شرکت در جشن تولد دوست خود به یک رستوران در کینگز رود رفته بود که ساعت 2نیمه‌شب، هنگام بازگشت از جشن در دام راننده تاکسی گرفتار شد. « وقتی برای برگشتن به خانه سوار تاکسی شدم، کمی احساس سردرد داشتم.

وقتی مرد راننده متوجه سردرد من شد قرص‌هایی به من داد و گفت اگر آنها را استفاده کنم خوب می‌شوم. بعد از خوردن قرص‌ها بیهوش شدم و وقتی چشمانم را باز کردم خودم را در پارکی در یکی از محله‌های خلوت لندن دیدم. آنجا بود که متوجه شدم چه بلایی بر سرم آمده و تصمیم گرفتم از راننده تاکسی شکایت کنم. »

«دیوریت » بازپرسی که این پرونده را به سرانجام رسانده نیز در جلسه روز گذشته گفت که با دستگیری این مرد جنایتکار ترس و هراس شب‌های لندن از بین رفت.

کد خبر 77376

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز