دکتر کاترین روکسان گراو، جراح پلاستیک آمریکایی که به آسیب زدن به بیمارانش هنگام پخش زنده برخی از اعمال جراحی روی اپلیکیشن رسانه اجتماعی تیک‌تاک متهم شده بود، دیگر هرگز نمی‌تواند در ایالت اوهایو کار کند.

dr roxy

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از یواس‌ای تودی انجمن پزشکی ایالت اوهایو این هفته مجوز پزشکی گراو را به «دکتر روکسی» مشهور است به طور دائم لغو کرد. به گفته این انجمن که قبلا جواز پزشکی او را معلق کرده بود، او در هنگام پخش زنده بخش‌هایی از جراحی‌هایش و صحبت با دوربین و پاسخ به پرسش‌های بینندگان- در همه موارد در حالی که جراحی‌ها در حال انجام بود- درباره بیمارانش اهمال کرده است.

اعمال جراحی به شکل یک پارتی بزرگ

وکیلی که  نماینده ایالت اوهایو در این پرونده بر ضد دکتر بود، در هنگام تقاضا از انجمن پزشکی برای لغو جواز طبابت او گفت:‌«این پرونده درباره دیدگاهی قدیمی نسبت به رسانه‌های اجتماعی نیست...این بیماران به دکتر راکسی به خاطر آنچه در رسانه اجتماعی دیده بودند، اعتماد کردند. او جراحی‌های عمده‌ای را که با عوارض بالقوه تغییردهنده زندگی انجام داده است، مانند یک پارتی بزرگ جلوه داده است.»

گراو پیش از رای‌گیری برای صدور حکم انجمن را خطاب قرار داد و از اعضای آن خواست که هنگام در نظر گرفتن اتهامات او ذهنی باز داشته باشند. گراو ادعا کرد که مجازات‌های انضباطی که او قبلا تحمل کرده است، بسیار شدیدتر از حدی بوده است که او تصور می‌کرده است. او همچنین به اثرات این اتهامات بر زندگیش خارج از مطب داشته است، از جمله اینکه کودکانش در مدرسه مورد حمله قرار گرفته‌اند و شوهرش او را ترک کرده است.

گراو گفت هدفش از استفاده از رسانه‌های اجتماعی این بود که «دیوار سخت و ترساننده میان بیماران و پزشکان را از میان بردارد.» او گفت کنون درمی‌یابد که از ایدئال‌های انجمن پزشکی فاصله گرفته بود.

حریم خصوصی بیماران باید حفظ شود

جاناتان بی فیبل، معاون انجمن پزشکی ایالت اوهایو گراو را به خاطر آنچه «بی‌ملاحظگی» و رعایت نکردن قواعد این انجمن خوانده بود، احضار کرده بود.

پیش از آنکه جواز طبابت گراو معلق شود، دبیر انجمن دست کم دوبار در چهار سال گذشته درباره نیاز به حفظ حریم خصوصی بیماران هنگام به اشتراک گذاشتن عکس‌ها یا ویدیوهایشان در شبکه اجتماعی هشدار داده بود.

دبیر انجمن پزشکی در سپتامبر ۲۰۲۱ گراو را ترغیب کرده بود که دوره‌های بازآموزی پزشکی مربط به عوارض جراحی پلاستیک، حرفه‌ای‌گری و اخلاق پزشکی را بگذراند. از او خواسته شده بود  تا مجوز تکمیل این دوره‌ها را به همراه خلاصه‌ای از چیزهایی که آموخته است و اینکه چگونه آنها را در آینده در طبابتش به کار ببندد، ارائه دهد.

اما انجمن پزشکی اوهایو گفت که گراو پس از اتمام دوره‌های بازآموزی به فیلمبرداری و پخش زنده اعمال پزشکی‌اش بر روی برخی از بیماران تا حدود ۱۴ اکتبر ادامه داد.

به گفته فیبل، با وجود هشدارها گراو شکایت‌ها را به عنوان موارد ابراز شده بوسیله بیماران پیشین ناراضی رد کرده بود.

فیبل گفت‌: «شایسته نیست که بیماران را در معرض خطر دنیای رسانه‌های اجتماعی قرار داد. دکتر گراو به شخصیتش در رسانه‌های اجتماعی بیش از زندگی‌های بیمارانی که درمان می‌کرد، اهمیت می‌داد.»

عوارض وخیمی که بیماران دچار آن شدند 

مجوز طبابت دکتر گراو در ایتدا در ۱۸ نوامبر پس از ارائه «شواهد واضح و قانع‌کننده» درباره ادامه عملی که «خطری فوری و آسیبی جدی برای عموم شمرده می‌شد» معلق شد.

انجمن پزشکی ایالت اوهایو به گزارش سه بیمار اشاره کرد که گته بودند پس از جراحی‌های گراو بر روی آنها در مطبش دچار عارضه شده‌اند. در یک مور یک زن بیمار کمتر از یک هفته پس از انجام لیپوساکشن، لیفت باسن و یک عمل پوست‌کشی بوسیله پرستار مطب به بخش اورژانس اعزام شده بود. معاینات بعدی وجود هوای آزاد در شکم او را نشان داد و پزشکان اورژانس به این تشخیص رسیدند که او دچار آنسفالوپاتی کبدی یا از دست رفتن کارکرد کبد و تجمع سمومی که کبد دفع می‌کند، شده است.

بیمار برای ارزیابی و درمان بیشتر به یک بیمارستان دیگر فرستاده شد. او در آنجا تحت عمل جراحی کاوشگرانه قرار گرفت و جراحان دریافتند که او دچار سوراخ‌شدگی روده شده است و دارای عفونت باکتریایی جدی است. این بیمار به بستری شدن طولانی و دبریدمان‌های متعدد (عمل جراحی برای خارج کردن بافت‌های مرده) باز کردن شکم و پیوند پوستی نیاز پیدا کرد.

دست کم بخشی از عمل جراحی بر روی این بیمار در مطب دکتر گراو به طور زنده در رسانه اجتماعی پخش شده بود که در حین انجام ان گراو در حین انجام لیپوساکشن بر روی شکم بیمار به دوربین نگاه می‌کرد و با آن سخن می‌گفت.

به گفته اعضای انجمن پزشکی دست کم یک بیمار چار آسیب شدید و عفونت شکم شده بود و احتمالا برای بقیه عمرش از عوارض ناشی از آن رنج خواهد برد. به گفته این پزشکان این پیامدها و این بی‌توجهی به معنی آن است که دیگر نباید به گراو اجازه طبابت داده شود.

زخمی که چهار ماه طول کشید بهبود یابد

مری جنکینز، یک بیمار دیگر که در این جلسه حضور داشت، زنی بود که گراو عمل جراحی بازسازی پستان را بر روی او انجام داده بود و در سال ۲۰۱۶ در شکایتی بر ضد او برنده شد بود. یک پستان این زن علت دچار شدن به سرطان پستان برداشته شده بود و عمل جراحی بازسازی بوسیله گراو با برداشتن یک فلپ بافتی از شکم انجام شده بود.

اما این فلپ دچار پرخونی شده و مرده بود و دور روز پس از عمل برداشته شده بود. بهبودی او از این عمل ناموفق چهار ماه طول کشیده و او به درمان طولانی مدت زخم به جای مانده نیاز پیدا کرده بود. او در شکایتش بیان کرده بود که اقدامات گراو برای بهبود این عارضه که شامل زالودرمانی به جای جراحی بود، «اهمالی حرفه‌ای بود و مادون معیارهای پذیرفته‌شده مراقبت پزشکی بود.» هیئت منصفه خسارتی ۳۵۸۰۰۰ دلاری را برای این بیمار تعیین کرده بود.

جنکینز پس از اعلام حکم برای دکتر گراو به گریه افتاد و گفت این کار باید زودتر انجام می‌شد.

کد خبر 773462

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha