مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۰۲:۱۵
۰ نفر

اگر روی خورد و خوراک فرزند زیر یک سالتان آن‌قدر حساس هستید که نمی‌گذارید از تنقلات و شیرینی‌های مختلفی که خریده‌اید بخورد، خودتان برایش شیرینی بپزید.

شیرینی

همشهری آنلاین: شک نکنید که با این شیرینی کودکان دیگر سمت پفک و چیپس نمی‌روند.

مواد لازم برای ۶۰ عدد شیرینی

به مقدار لازم روغن
یک پیمانه آرد گندم
 ۳ ق س آرد ذرت
۲ /۱ پیمانه کره
۲ /۱ پیمانه پودر قند
به مقدار لازم پودر قند برای روی شیرینی

۱. فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد یا ۳۵۰ درجه فارنهایت روشن کرده و روی سطح سینی فر را هم با کاغذ شیرینی‌پزی بپوشانید. سپس روی کاغذ را با روغن چرب کنید.

۲. کاسه‌ای آماده کنید و آرد گندم، آرد ذرت و پودر قند را در آن بریزید. کره را هم به این مخلوط اضافه کرده و با دست شروع به ورز دادن کنید تا مخلوط ابتدا شبیه به خمیر داخل نان باگت شده سپس با ورزدادن زیاد به خمیری صاف و یکدست تبدیل شود.

۳. روی سطح کابینت یا میز مقداری آرد بپاشید و خمیر را با وردنه روی آن باز کنید به اندازه‌ای که ضخامت آن به نیم سانتی‌متر برسد حالا با قالب مخصوص شیرینی‌پزی با هر شکل دلخواه شروع به قالب زدن کنید.

۴. خمیرهای قالب‌زده را با فاصله از هم روی کاغذ شیرینی‌پزی فر بچینید پس از پاشیدن پودرقند روی آنها مدت ده تا ۱۲ دقیقه حرارت دهید تا رنگ شیرینی‌ها طلایی کمرنگ شود. سینی را از فر خارج کرده و کناری بگذارید و صبر کنید تا سرد شود سپس با کمک نوک چاقو، شیرینی‌ها را از کاغذ شیرینی‌پزی جدا کنید.

فوت و فن

این شیرینی را می‌توانید در فریزر تا سه ماه نگهداری کنید و به جای بیسکویت کارخانه‌ای به کودکتان بدهید.

یه‌جور دیگه

شما می‌توانید خمیرهای قالب‌زده را در کیسه پلاستیکی که آردپاشی شده است قرارداده و در فریزر نگهداری کنید به این ترتیب می‌توانید در موقع نیاز آن را از فریزر درآورده و بعد از آب شدن خمیر، آن را در فر بپزید به این ترتیب تازه‌تر خواهد بود.

کد خبر 770561
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha