اگر برای پذیرایی از مهمانان‌تان به دنبال شیرینی‌ای می‌گردید که کم‌حجم بوده و به لحاظ ظاهری هم با بقیه شیرینی‌هایی که پخته‌اید، فرق کند، توت را انتخاب کنید.

شیرنی توت

همشهری آنلاین: البته اشتباه نکنید، برای پخت این شیرینی به هیچ نوع توتی نیاز ندارید. فقط به خاطر شباهت ظاهری این شیرینی با توت سفید است که نام آن را توت گذاشته‌اند. این توت را همراه بچه‌ها درست کنید، به آنها هم خوش می‌گذرد.

اگر برای پذیرایی از مهمانان‌تان به دنبال شیرینی‌ای می‌گردید که کم‌حجم بوده و به لحاظ ظاهری هم با بقیه شیرینی‌هایی که پخته‌اید، فرق کند، توت را انتخاب کنید. البته اشتباه نکنید، برای پخت این شیرینی به هیچ نوع توتی نیاز ندارید. فقط به خاطر شباهت ظاهری این شیرینی با توت سفید است که نام آن را توت گذاشته‌اند. این توت را همراه بچه‌ها درست کنید، به آنها هم خوش می‌گذرد.

مواد لازم 

۵۰۰ گرم بادام پوست گرفته
۵۰۰ گرم پودر قند
یک استکان گلاب
یک ق چ سرپر هل آسیاب شده
۵۰ گرم خلال پسته
۵۰ گرم شکر

۱. ابتدا بادام پوست گرفته را آسیاب کرده، سپس با پودر قند و هل مخلوط کنید. برای این کار از دستگاه خردکن یا آسیاب برقی استفاده کنید.

۲. مخلوط پودری را داخل کاسه‌ای بلوری بریزید و گلاب را کم‌کم به آن اضافه کنید و مرتب هم بزنید تا خمیری نرم حاصل شود. بعد از آنکه خمیر آماده شد، به اندازه یک فندق از آن را برداشته و در کف دستانتان ابتدا به شکل گلوله درآورید. سپس با یک فشار آن را شبیه به توت کنید. به همین ترتیب کل خمیر را به شکل توت در آورید.

۳. شکر را داخل بشقاب تختی بریزید و هر یک از توت‌ها را در آن بغلتانید تا با شکر روکش شود. بعد از پایان کار سر هر کدام از توت‌ها یک خلال پسته فرو کنید.

فوت‌وفن

توت را با هر شکلی که هست در ظرف دردار نگهداری کنید، زیرا در معرض هوا خشک می‌شود.

گلاب را یکباره اضافه نکنید، زیرا باعث می‌شود مایه شل شده و حالت خمیری پیدا نکند.

مراقب باشید خمیر زیاد سفت نشود، زیرا ترک می‌خورد.

یه‌جور دیگه

شما می‌توانید توت را به شکل‌های دیگر هم درست کنید؛ به عنوان مثال خمیر را با رنگ خوراکی یا رنگ زعفران رنگ کرده و مانند خمیر بازی به شکل میوه‌های مختلف درآورید. شما می‌توانید برای فرم دادن این خمیر از قالب هم استفاده کنید.

کد خبر 769650
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha