یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۱
۰ نفر

مزارع خانواده منطقه ۲ فرصتی برای کشاورزی و برداشت محصولات ارگانیک برای شهروندان فراهم کرده است.

مزرعه خانواده

به گزارش همشهری آنلاین، دوره‌های آموزشی و مشاوره فضای سبز برای شهروند در مزارع خانواده منطقه ۲ به‌صورت هفتگی برگزار می‌شود. این مزارع فرصتی لذت‌بخش برای افرادی که به سبزی‌کاری و کشاورزی علاقه‌مند هستند فراهم کرده است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهردار منطقه ۲ در این‌ باره می‌گوید: «این دوره‌های آموزشی به‌صورت هفتگی توسط مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز این منطقه در راستای ترویج فرهنگ سبز زیستن در بین شهروندان، ارائه اطلاعات مربوط به نگهداری، آبیاری، کاشت و تکثیر گیاهان به‌ویژه گیاهان آپارتمانی و غنی‌سازی اوقات فراغت برگزار می‌شود.»

لذت کشاورزی در مزرعه خانواده

«علی‌اصغر طاهری» در ادامه می‌گوید: «شهروندان پس از گذراندن دوره آموزشی در مرکز تحقیقات به‌صورت عملی مراحل کاشت، داشت و برداشت گونه‌های گیاهی کم آب از جمله گیاهان دارویی و سبزیجات فصلی را در مزارع خانواده انجام می‌دهند و در انتها محصولات توسط شهروندان برداشت و مصرف می‌شود. محصولاتی مانند سبزی‌خوردن و صیفی‌جات در این مزارع کشت می‌شود.»

طاهری با اشاره به اینکه ۲ مزرعه خانواده در منطقه ۲ فعال است می‌گوید: «این دو مزرعه در متراژهای ۲۵۰ و ۲۷۰ مترمربع در ضلع غربی و شرقی بوستان گلگشت قرار دارد که میزبان علاقه‌مندان و کشاورزان است.»

کد خبر 767543

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha