روزگاری محله سعادت‌آباد پر از باغ و مزرعه بود و در آن انواع سبزی کشت می‌شد تا اینکه برج‌ها جای زمین‌های کشاورزی را گرفتند و تنها برای قدیمی‌ها خاطره ماند. البته با راه‌اندازی مرکز گلگشت این خاطره برای علاقه‌مندان به گیاهان و باغبانی زنده می‌شود.

گل

همشهری آنلاین‌ ـ مریم باقرپور: اواخر سال در محدوده بوستان گلگشت محله سعادت‌آباد، در زمینی به وسعت ۸۰۰‌مترمربع زمین کشاورزی با ۶۰ کرت ساخته شد تا در آن علاوه بر برپایی دوره‌های آموزشی کاشت انواع گیاهان و سبزی‌ها، امکانی فراهم شود تا علاقه‌مندان به کشاورزی بتوانند در کرتی که به خودشان اختصاص دارد، انواع بذر سبزی و گیاهان دارویی را بکارند.

فعالیت این مرکز پس از آماده‌سازی زمین و استفاده از سیستم آبیاری نوین، با حضور شهروندان شروع شده است. «علی‌اصغر طاهری» معاون خدمات شهری و فضای سبز شهردار منطقه ۲ می‌گوید: «مدت زمان زیادی از راه‌اندازی مرکز نمی‌گذرد اما در همین زمان کم، بیش از ۳۰ نفر ثبت‌نام کرده و نه تنها در کارگاه‌های آموزشی شرکت کردند، بلکه با اختصاص زمین و دربافت بذر سبزی و گیاهان دارویی و پیاز زعفران در باغچه خود کشت را شروع کردند.»

امکان کشاورزی در این کرت‌ها برای تمامی شهروندان وجود دارد و حتی زمینه‌ای فراهم شده تا در تعطیلات نوروز هم علاقه‌مندان بتوانند به زمین خود سر زده و روند رشد گیاهشان را از نزدیک ببینند. طاهری می‌گوید: «زمین‌ها با هدف تشویق شهروندان به پرورش گل و گیاه و آشنایی با شیوه‌های کشت در خانه راه‌اندازی شده است و فعالیت‌شان ادمه ادامه دارد.»

مرکز گلگشت در سعادت‌آباد، خیابان سرو غربی، خیابان گلگشت، محدوده بوستان گلگشت قرار دارد و شهروندان می‌توانند در روزهای مختلف هفته به این مکان مراجعه کنند.»

کد خبر 749155

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha