همشهری آنلاین: سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد: نیروهای اسرائیلی به طور عمدی در طول عملیات اخیر در نوار غزه منازل فلسطینی‌ها را ویران کردند

به گزارش ایسنا، سخنگوی سازمان عفو بین‌الملل به بی.بی.سی گفت: شیوه‌هایی که نیروهای اسرائیلی در طول جنگ استفاده کردند، نگرانی‌ها در این خصوص که این اقدامات جنایت‌های جنگی محسوب می‌شود را برانگیخته است.

این سخنگو اعلام کرد: ارتش اسرائیل بسیاری از ساختمان‌ها و منازل فلسطینی‌ها را به بهانه این که نظامی هستند تخریب کرد.

رئیس کمیته‌ حقیقت یاب سازمان عفو بین‌الملل که عازم جنوب سرزمین‌های اشغالی و نوار غزه شده تا از وضعیت این منازل اطلاعاتی به دست آورد، گفت: نابودی منازل فلسطینی‌ها از طریق بمب‌ با ادعاهای اسرائیل که گفته به قوانین بین‌المللی در طول جنگ متعهد بوده‌ تناقض دارد.

وی گفت: نابودی این منازل به این طریق به نوعی جان خود سربازان اسرائیلی را نیز به خطر می‌انداخت و آنها باید مکان‌های حادثه را ترک می‌کردند لذا این مساله از ناحیه نظامی قابل توجیه نیست.

این مسئول سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد: بقایای بجای مانده از بمب‌های ضد تانک در نزدیکی ساختمان‌های تخریب شده، این مساله را به اثبات می‌رساند که این منازل از طریق این بمب‌ها ویران شده‌اند نه از طریق حملات هوایی.

وی خاطر نشان کرد: نابودی بی‌هدف و عمدی منازل جنایت جنگی محسوب می‌شود و این بخشی از تلاشهای یک طرف درگیری‌ها است و سازمان عفو بین‌الملل معتقد است که احتمالا اقدامات اسرائیل در سطح جنایت‌های جنگی است.

کد خبر 76697

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز