سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۵ - ۱۳:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: آگهی واگذاری عمده سهام 6 شرکت دولتی خارج از صدر اصل 44 به ارزش بیش از 5/269 میلیارد ریال توسط سازمان خصوصی سازی منتشر شد.

به گزارش سازمان خصوصی سازی قرار است مزایده واگذاری عمده سهام 6 شرکت دولتی خارج از صدر اصل 44 به ارزش بیش از 5/269 میلیارد ریال توسط سازمان خصوصی سازی در اواخر آبان ماه سال جاری برگزار گردد.

بر اساس این گزارش؛ ارزش سهام قابل واگذاری بیش از 5/269 میلیارد ریال می باشد که خارج از صدر اصل 44 و به صورت بلوکی و ترجیحی(کارگرى) قابل واگذاری است.

اسامى این شرکت ها عبارتند از: صنایع هوایى ایران، ماشین هاى الکتریکى جوین، روکش چوبى ایران، داروسازى الحاوى، مشعل سازى ایران و توسعه منابع آب خاورمیانه.

مصوبه شرکت های مذکوراز سوی هیات‌ عالی واگذاری برای واگذاری سهام صادر شده است.

همچنین این شرکت ها به وکالت از شرکتهای مادر تخصصی ساتکاب، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و نیز شرکت مادر تخصصی سازمان خصوصی سازی و از طریق مزایده عرضه خواهند شد که اطلاعات واگذاری آنها در جراید کثیرالانتشار آگهى شده است.

گفتنی است؛ سهام این شرکت ها به صورت متغیر و تا 100 درصد واگذار خواهد شد.

بر اساس این گزارش؛ تعداد سهام قابل واگذاری این شرکتها 399 میلیون و 924 هزار و 522 سهم به ارزش پایه بیش از 5/269 میلیارد ریال می باشد.

از این مقدار سهام تعداد 59 میلیون و 988 هزار و 679 سهم نیز در قالب سهام ترجیحی(کارگری) به کارگران تحت پوشش این واحدها واگذار خواهد شد.

شایان ذکر است، این مقدار سهام در اجرای مفاد آیین نامه اجرایی ماده(16) قانون برنامه سوم توسعه مورد تنفیذ در ماده(9) قانون برنامه چهارم توسعه، به میزان حداکثر 15 درصد تعیین گردیده که به ازای هر نفر حداکثر معادل 10 میلیون ریال با اقساط 5 ساله و دریافت حداقل 20 درصد نقد سهام واگذار می گردد.

در صورت عدم تقاضا برای خرید سهام ترجیحی و تا سقف مقرر توسط کارگران و کارکنان واحد، سهام مذکور با رعایت مقررات به سهام قابل فروش اضافه خواهد شد.

کد خبر 7649

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز