شبکه ۱۲ اسرائیل فاش کرد: «اولین گفتگوی تلفنی میان «بنیامین نتانیاهو» و «بن سلمان» با میانجیگری بحرین برای دستیابی به توافق بین طرفین انجام شد.»

بن سلمان و نتانیاهو

به گزارش همشهری آنلاین، آرتی عربی نوشت: این شبکه گزارش داد: «نخست وزیر و وزیر خارجه اسرائیل با ولیعهد عربستان سعودی، شامگاه دیروز(دوشنبه) با هدف دستیابی به توافق بین طرفین گفتگوی تلفنی انجام دادند.»

شبکه اسرائیلی در گزارش خود افزود: «جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا فشارهایی را برای انجام این مذاکرات اعمال کرده است.»

یک منبع سعودی گفت: «مذاکرات بسیار پیچیده است و عربستان شروط واضحی برای توافق با اسرائیل تعیین کرده است که از جمله آن کوتاه آمدن اسرائیل در خصوص پرونده فلسطین است.»

بنا بر گفته منابع سعودی، از خواسته های اصلی عربستان در این مذاکرات دادن امتیازاتی به کرانه باختری از جمله واگذار کردن اداره امورآن از سوی ارتش اسرائیل به نفع تقویت همکاری امنیتی با تشکیلات خودگردان فلسطین، اعطای اختیارات امنیتی به «محمود عباس» و مقامات تشکیلات خودگردان در کلیسای القیامه و مسجد الأقصی به استثنای دیوار براق که زیر نظر رژیم صهیونیستی باقی خواهد ماند، است.

بر اساس این گزارش طرف اسرائیلی این مذاکرات را تکذیب نکرده و اعلام کرده است: «می دانیم در هفته های آینده اوضاع به کجا خواهد رسید. ما به بحرین به عنوان میانجی نیاز نداریم. ما واشنگتن را داریم.»

کد خبر 762532
منبع: شفقنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    0 0
    امیدوارم موضوع فلسطین و اسرائیل یه بار برای همیشه حل بشه.