رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد: «ایران از سوریه به عنوان منطقه جنگی احتمالی با اسرائیل استفاده می کند.»

هرتزی هالوی

به گزارش همشهری آنلاین، آی ۲۴ نیوز نوشت:  هرتزی هالوی افزود: «حزب الله آغاز یک جنگ همه جانبه علیه ما منصرف شده است و ما در جبهه شمالی آمادگی خوبی داریم.»

وی افزود: «ما توانایی حمله به ایران را داریم و نسبت به آنچه ایران می خواهد پیرامون ما بسازد، بی تفاوت نیستیم.»

هالوی اضافه کرد: تحولاتی منفی در پرونده هسته ای ایران وجود دارد که ممکن است ما را به اقدام وادار کند.

وی در ادامه گفت: «ایران بیش از هر زمان دیگری در زمینه غنی سازی اورانیوم پیشرفت کرده است. ما در حال بررسی آن هستیم و من می گویم که تحولاتی منفی وجود دارد که در حال رخ داده است و می تواند به اقدام منجر شود.»

رئیس ستاد ارتش اسرائیل همچنین گفت: «ایران بیش از گذشته پیشرفت هایی در غنی سازی اورانیوم داشته است و ما از نزدیک در حال بررسی زمینه های دیگر در مسیر هسته ای شدن ایران هستیم.»

وی بدون اینکه به جزئیات بیشتری درباره چنین زمینه هایی اشاره کند، افزود: «تحولاتی منفی احتمالی در حال رخ دادن است که می توان به اقدام منتهی شود. ما توانایی هایی داریم و دیگر هم توانایی هایی دارند.»

رئیس ستاد ارتش اسرائیل در ادامه گفت: «ما قدرت حمله به ایران را داریم. نسبت به آنچه ایران برای ساختنش در اطرافمان تلاش می کند، بی تفاوت نیستیم و برای ایران دشوار است که نسبت به خطی که ما در پیش می گیریم، بی تفاوت باشد.»

هالوی همچنین با اشاره به دبیرکل حزب الله لبنان گفت: «نصرالله معتقد است که می داند ما چگونه فکر می کنیم. او با راههایی ما را به چالش می کشد که فکر می کند به جنگ همه جانبه منجر نخواهد شد.»

از سوی دیگر رئیس شورای امنیت داخلی اسرائیل نیز گفت: «واشنگتن معتقد است که راه حل دیپلماتیک برای منصرف کردن ایران از پروژه هسته ای امکان پذیر است و ما در این مورد تردید داریم.»

وی افزود: «نتانیاهو برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران در صورتی که همه راه ها از دست برود، حمایت خواهد شد.»

کد خبر 762530
منبع: شفقنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha