همشهری‌آنلاین: مراقبت و حفاظت از صنعت فن‌آوری اطلاعات امری مهم و ضروری به شمار می‌رود که دست‌اندرکاران صنعت باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش ایسنا، نصرالله جهانگرد ـ دبیر پیشین شورای عالی اطلاع‌رسانی - و عضو هیات مدیره انجمن ایرانی مطالعات جامعه اطلاعاتی با بیان این که صنعت IT در مقایسه با صنایع دیگر صنعت جوانی محسوب می‌شود اظهار کرد: هر چه‌قدر بتوانیم در فضای صنعت خود تلاش‌های اجتماعی و تخصصی‌مان را سامان ببخشیم و دارای عقبه مدیریتی و فرهنگی شده و تحقیقات و پژوهش‌های ممتازی در این حوزه داشته باشیم به این صنعت کمک شایانی خواهیم کرد. [توسعه ICT ؛ اولویت فراموش شده دولت و مجلس]

جهانگرد با تاکید بر این که داشتن سابقه در یک حوزه تخصصی اعتبار آن حوزه محسوب می‌شود گفت: بعضا به اشتباه این سابقه را حذف می‌کنیم و همیشه دوست داریم عنوان اولین و یا نخستین را برروی برنامه‌ها و همایش‌ها بگذاریم، درصورتی که باید بدانیم که داشتن شجره و عقبه در یک حوزه ارزش است.

به گفته‌ او در این دوران خشکسالی فن‌آوری اطلاعات نشریات این حوزه می‌توانند چهره‌ سال باشند؛ در طی این دو سال که به سختی گذراندیم نشریات این حوزه که نشریات جوانی در این قلمرو هستند با سختی توانستند ادامه حیات دهند و آتش این معبد را روشن نگاه داشتند بنابراین به اعتقاد من باید از مجموعه دوستان و خبرنگاران این حوزه و مدیران و سردبیران تشکر کنیم. [گزارش همایش سیاست‌گذاری توسعه فناوری اطلاعات]

در این مراسم که به مناسبت سالگرد ماهنامه‌ دنیای کامپیوتر و ارتباطات برگزار شد، محمود اروج‌زاده - مدیر مسوول ماهنامه دنیای کامپیوتر و ارتباطات - و پرویز رحمتی ـ رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌یی استان تهران سخنرانی کردند و از امیرحسین سعیدی نائینی - رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌یی کشور - به‌عنوان چهره برتر ICT سال 87 قدرانی به عمل آمد.

جهانگرد، انتخاب امیرحسین سعیدی را به‌عنوان چهره برتر ICT در سال 87 انتخابی صحیح دانسته و گفت: در طی این چند سال شاهد تلاش‌های وی و اعضای هیات مدیره نظام صنفی رایانه‌یی کشور بودم و می‌توانم بگویم بیشتر اعضای این مجموعه‌ می‌توانند شخصیت‌ها و چهره‌ برتر باشند و این انتخاب نشانه‌ای از تقدیر و تشکر از تلاش‌های ایشان است.

سعیدی هم در سخنانی اظهار کرد: نیاز این صنف به حدی است که با نیم نگاهی به این حوزه اوضاع اقتصادی بهتر می‌شود و از کلیه کسانی که در سال‌های گذشته همراه ما بودند تشکر می‌کنیم و امیدواریم در سال‌های بعد هم همراه آن‌ها بوده و فعالیت کنیم.

کد خبر 76230

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز