مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: یک واحد قصابی متخلف در اردبیل بدلیل مخلوط کردن آلایش مرغ با گوشت فاسد و فروش آن به صورت گوشت چرخ کرده به پرداخت ۲ میلیارد و ۱۹۰ میلیون ریال جریمه محکوم شد.

گوشت‌ تقلبی

به گزارش همشهری آنلاین، علی رحیمی‌آذر افزود: در پی بازدید و نظارت بر نحوه فعالیت واحدهای اقتصادی در قالب گشت مشترک تعزیرات، از یک واحد قصابی در شهر اردبیل مقدار ۷۲ کیلوگرم گوشت تاریخ مصرف گذشته کشف و ضبط شد.

او اظهار کرد: بازرسان همچنین موفق شدند از ۲ دبه بزرگ پلاستیکی موجود در این قصابی که روی آن با پتو پوشیده شده بود، در مجموع ۱۸۰ کیلوگرم آلایش مرغ کشف و ضبط کنند.

رحیمی آذر بیان کرد: بازرسان در بررسی‌های بیشتر متوجه شدند که این قصابی متخلف آلایش مرغ را با گوشت‌های تاریخ مصرف گذشته و فاسد مخلوط و به صورت چرخ کرده به مردم عرضه می‌کرد.

او با بیان اینکه آلایش مرغ و گوشت تاریخ مصرف گذشته کشف شده در این قصابی معدوم شد، اضافه کرد: پرونده‌ای در این رابطه تشکیل و برای رسیدگی به شعبه دوم بدوی شهر اردبیل ارجاع شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل ادامه داد: این پرونده به قید فوریت مورد رسیدگی و با توجه به محتویات پرونده و انجام تحقیقات لازم توسط شعبه و اخذ آخرین دفاع، اتهام انتسابی محرز و قصابی متخلف علاوه بر محکومیت به پرداخت ۲ میلیارد و ۱۹۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت، با نصب پارچه به مدت ۱۰ روز پلمب شد.

رحیمی‌آذر به مردم توصیه کرد، علاوه بر توجه به مهر آبی رنگ بازرسی بهداشتی دامپزشکی، از خرید گوشت چرخ کرده‌ای که در حضور مشتری چرخ نشده باشد، خودداری و در صورت ضرورت گوشت‌های چرخ کرده که طبق ضوابط بهداشتی دامپزشکی تهیه و بسته‌بندی شده را خریداری کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: هموطنان می‌توانند گزارش‌های خود در رابطه با احتکار، قاچاق کالا، گرانفروشی و کم‌فروشی و عرضه کالا خارج از شبکه توزیع را از طریق سامانه ارتباطی ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت، سامانه تلفن گویای ۱۳۵ و سایت tazirat۱۳۵ اطلاع دهند.

کد خبر 762221
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    2 0
    تعزیرات حکومتی قوی انجام وظیفه کند
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    1 0
    سخت برخوردشود
  • محمدرضاعباسی IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    8 0
    جریمه چیه باید آسیبی که به مردم وارد شده را بررسی کنند شاید کسی مسموم شده باشه اگر کسی مسموم شده باشه جزای سنگین تری داره
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    8 0
    به چه دردی می خورد کسی که گوشت فاسد به مردم فروخته وانواع بیماری ها را برای مردم بوجود آورده حالا اگر صد میلیارد تومان هم جریمه شود چه ربطی به مردم دارد اگر راست می گوئید ایشان را یک ماه گوشت فاسد بایستی به خوردش بدهند تا انواع سرطان‌ها و بیماریها را بگیرد تا عدالت اجرا شود .
  • م IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    6 0
    اینجور خائن ها فقط باید اعدام شوند تا درس عبرت برای دیگران باشند.جریمه مالی هم شده منبع درآمد دولتهای بی عرضه