پس از مدت‌ها انتظار کاربران سرانجام شرکت OpenAI اپلیکیشن رسمی خود برای استفاده از پلتفرم هوش‌مصنوعی ChatGPT را ارائه کرده است.

هوش مصنوعی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از سی‌ان‌ان، اپلیکیشن این چت‌بات در حال حاضر برای iOS منتشر شده اما قرار است نسخه اندروید آن هم به‌زودی از راه برسد.

اپلیکیشن ChatGPT به‌صورت رایگان در اختیار کاربران آیفون و آی‌پد قرار گرفته است و از ویژگی‌هایی مانند ورودی صوتی مبتنی بر مدل شناسایی گفتار Whisper شرکت OpenAI و همچنین همگام‌سازی تاریخچه چت‌های وب با اپلیکیشن موبایل پشتیبانی می‌کند. نکته قابل توجه این است که با تحریم‌بودن آی‌پی‌های ایران برای استفاده از این چت‌بات اکنون این مشکل روی اپلیکیشن آن برطرف شده است. اپلیکیشن ChatGPT برای کاربران آیفون به‌صورت رایگان منتشر شده است، درست مانند نسخه وب. اما برای استفاده از نسخه پلاس که قابلیت‌های بیشتری را در اختیارتان قرار می‌دهد، باید ماهانه 19.99دلار هزینه بپردازید که تفاوتی با قیمت این سرویس در نسخه وب ندارد. در سرویس پلاس سریع‌تر به سؤالات شما پاسخ داده می‌شود و سریع‌تر به قابلیت‌های جدید مانند GPT-4 دسترسی پیدا می‌کنید.

ممنوعیت برای کارمندهای اپل
درحالی‌که اپلیکیشن ChatGPT برای کاربران اپل منتشر شده گزارش‌ها نشان می‌دهد این شرکت استفاده از این چت‌بات را برای کارمندهای خود ممنوع کرده است. به‌گفته اپل، پلتفرم‌های هوش مصنوعی مولد مانند ChatGPT می‌توانند اسرار محرمانه این شرکت را جمع‌آوری کنند. وال استریت ژورنال اعلام کرده که اپل بسیار نگران لو رفتن اسرار خود در مکالمات با سرویس‌های هوش‌مصنوعی است.

علاوه بر ChatGPT، غول سازنده آیفون همچنین استفاده از مدل Copilot که متعلق به مایکروسافت است و برای ساده‌سازی فرایند کدنویسی طراحی شده را نیز ممنوع کرده است. ChatGPT داده‌های مربوط به کاربران خود را به توسعه‌دهندگان ارسال می‌کند تا بتوانند از طریق آنها به بهبود مدل هوش مصنوعی مورداستفاده توسط این پلتفرم ادامه دهند. در ماه مارس یک باگ در ChatGPT شناسایی شده بود که به کاربران اجازه می‌داد تاریخچه چت سایر کاربران را مشاهده کنند.

کد خبر 761401

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    1 1
    فیلترش کنید، الی برکت الله