یکی از عناصر زندگی زناشویی سعادتمند و شاد، قدردانی از زحمت‌هایی است که برای اهمیت‌دادن به طرف مقابل‌تان ادا می‌کنید. بله! در بسیاری از موارد این کار را می‌کنید، اما همسران تجربه کافی برای تشخیص و قدردانی آن را ندارند.

همسر

همشهری آنلاین، با این‌حال، گاه بسیاری از زوج‌ها به قدری با کشمکش‌های زندگی و روزمرگی درگیر می‌شوند که اغلب فراموش می‌کنند به مسائل کوچک در محیط خانه و خانواده توجه کنند و درحقیقت به شریک زندگی‌شان اهمیت نمی‌دهند یا اندکی اهمیت می‌دهند.

در این یادداشت، مشاور ازدواج و متخصص روابط سرشناس در دهلی، شیوانی میسری سادهو، پنج روش برای نشان‌دادن این‌که در زندگی روزمره به همسرتان اهمیت می‌دهید و او را هرگز فراموش نکرده‌اید پیشنهاد می‌دهد.

۱. به همسرتان نشان دهید که قدردان او هستید

بسیاری وقت‌ها وقتی زوج‌ها متوجه می‌شوند که از یکدیگر تقدیر و تشکر نمی‌کنند، باز هم سعی می‌کنند به این موضوع مهم بی‌اعتنا باشند، زیرا به خودشان می‌گویند این همسر من است که به من بی‌اعتنایی می‌کند و مشکل از اوست. به یاد داشته باشید درصورتی‌که قدردانی‌تان را به همسرتان نشان ندهید، نباید انتظار داشته باشید که همسرتان باور کند شما به او اهمیت می‌دهید.

پس از خودتان شروع کنید و از همسرتان تعریف و تمجید کرده و به او بگویید که عاشق کدام خصوصیات ظاهری، شخصیتی یا رفتاری‌اش هستید. این کار نه تنها باعث افزایش اعتماد به نفس در شریک زندگی‌تان شده، بلکه او را هم تشویق به انجام بیشتر کارهایی از این قبیل می‌کند. یادگرفتن ابراز عشق به طرف مقابل آسان است و فقط نیاز به تمرین دارید. امروز شروع به کارهایی کنید که حاکی از اهمیت‌دادن است و به‌زودی خواهید دید که تبدیل به عادت‌تان شده و روزی شاد را در زندگی تجربه خواهید کرد.

۲. از همسرتان بدون معطلی عذرخواهی کنید

گاهی بیشتر مشکلات موجود در روابط می‌تواند با یک عذرخواهی ساده برطرف شود. فقط باید تصمیم بگیرید چه چیزی برای شما باارزش‌تر است، حق با شما باشد یا این‌که شاد باشید. اگر این عذرخواهی در اغلب زمان‌ها صادقانه باشد، در طولانی‌مدت موجب شادترشدن شما و همسرتان می‌شود. این کار به همسرتان القا می‌کند که احساسات او برایتان مهم‌تر از این است که حق با شما باشد.

۳. هدیه‌های کوچکی به همسرتان بدهید

هدیه‌دادن یک روش پسندیده است، نه یک وظیفه و مناسبت مثل تولد و ... بلکه هدیه‌دادن کاری است که باید هر چند وقت اتفاق بیفتد. درست است، شما می‌خواهید مناسبت‌های بزرگی مثل تولد و تعطیلات را جشن بگیرید، اما دادن هدیه‌های کوچک در روزهای عادی هم که از صمیم قلب باشد، کاری است که احتمالا شریک زندگی‌تان را غافلگیر می‌کند و بیش از هرچیزی قدردان آن خواهد بود و برای همیشه در ذهن همسرتان می‌ماند.

۴. همسرتان را شگفت‌زده کنید

هیچ‌چیز بیشتر از گفتن این‌که من به تو اهمیت می‌دهم احساس بهتری برای دو طرف به وجود نمی‌آورد، همانند یک عمل محبت‌آمیز خودجوش که احتمالا وظیفه شما هم نیست. عادت به کارهایی کنید که باعث می‌شود زندگی همسرتان کمی آسان‌تر شود و او احساس کند برایتان اهمیت دارد.

ازجمله کارهایی که می‌توانید انجام دهید و او را شگفت‌زده کنید بر عهده گرفتن بخشی از کارهای روزانه منزل است، برای مثال می‌توانید در نظافت منزل به‌خصوص در روزهای تعطیل او را یاری دهید یا خودتان عهده‌دار نظافت سرویس بهداشتی و حمام شوید. با این وجود، در مقابل کمکی که کرده‌اید انتظار چیزی را نداشته باشید. چراکه اگر انتظار داشته باشید همسرتان همان کار را برایتان کند، کاری که کرده‌اید دیگر اسمش کار محبت‌آمیز نیست.

۵.با همسرتان وقت بگذرانید

عادت کنید تا جایی‌که امکان دارد برای صحبت و تعامل وقت بگذارید. با همسرتان درباره‌ این‌که آیا این روزها با مشکلی دست‌وپنجه نرم می‌کند یا این‌که روزش چطور گذشت حرف بزنید. اگر در حال تماشای تلویزیون هستید، حداقل روی یک مبل بنشینید و دست یکدیگر را بگیرید. ارتباط صمیمانه چیزی است که موجب سرزندگی و تداوم یک رابطه می‌شود.

کد خبر 760314
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha