چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۸۷ - ۰۸:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: دولت اسپانیا با پذیرش برخی از مظنونین به مشارکت در عملیات تروریستی که قرار است از زندان گوانتانامو آزاد شوند، موافقت کرد.

به گزارش یورونیوز، موافقت دولت مادرید با پذیرش زندانیان گوانتانامو، پس از دیدار هیلاری کلینتون وزیر امورخارجه آمریکا با میگل انخل موراتینوس وزیر امورخارجه اسپانیا اعلام شد. آمریکا از متحدان خود در خواست کرده است که باز پروری زندانیان گوانتانامو کمک کنند.

وزیر امور خارجه اسپانیا در این باره گفت: در خصوص گوانتانامو، وهر چه با مسائل دفاعی و ارتقای حقوق بشر مرتبط است، ما همواره با آمریکا هم نظر بوده‌ایم. تاسیس گوانتنامو  یک اشتباه تاریخی بود.بنابراین وقتی باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا تصمیم به تعطیلی این زندان گرفت، ما نیز رضایت خویش را از این تصمیم اعلام کردیم. پس از اعلام تصمیم رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر تعطیلی گوانتانامو آن‌ها خواستار همکاری ما شدند، و ما نیز بر پایه این درخواست، پرونده هر زندانی را یک به یک و به طور جداگانه بررسی خواهیم کرد.

درحالی که تا کنون بیش از 500 زندانی از گوانتانامو آزاد شده و یا به کشور‌های دیگر انتقال داده شده‌اند، دولت آمریکا همچنان 250 نفر را در این زندان در حبس دارد. باراک اوباما در اولین روز تصدی گری ریاست جمهوری آمریکا یک سال برای بسته شدن زندان گوانتانامو مهلت داده بود.

کد خبر 75987

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز