همشهری آنلاین: انتخابات محلی در ایالات باسک و گالیسیا روز یکشنبه اول مارس، برگزار شد.

به گزارش بی بی سی، بیش از 4 میلیون نفر واجد شرایط رای دادن در انتخابات پارلمانی ایالات گالیسیا و باسک هستند. انتخابات در این ایالات در حالی از ساعت 8 صبح روز یکشنبه اول مارس آغاز شد که ساعاتی پیش از بازگشایی صندوق‌های رای گیری در ایالت باسک یک جوان 24 ساله مظنون به عضویت در اتا(گروه جدایی طلب باسک) به اتهام طراحی برای انجام یک حمله در روز انتخابات دستگیر شد.

اتا در پی رای دادگاه عالی اسپانیا به ممنوعیت شرکت دو حزب جدایی طلب در روند سیاسی، انتخابات در ایالت باسک را غیر دموکراتیک توصیف کرده است.

 به نظر می‌رسد در ایالت باسک حزب سوسیالیست به عنوان اولین حزب غیر ملی گرا به پیروزی برسد و دولت تشکیل دهد. سوسالیست‌ها تبلیغات انتخاباتی خود را بیشتر بر موضوع اقتصاد متمرکز کرده‌اند تا ملی گرایی.

در گالیسیا نیز سوسیالیست‌ها امیدوارند همچنان موقعیت خود را در دولت ائتلافی این ایالت با جناح ملی گرا حفظ کنند.

بیش از 4 میلیون نفر واجد شرایط رای دادن در انتخابات پارلمانی ایالات گالیسیا و باسک هستند. انتخابات در این ایالات در حالی از ساعت 8 صبح روز یکشنبه اول مارس آغاز شد که ساعاتی پیش از بازگشایی صندوق‌های رای گیری در ایالت باسک یک جوان 24 ساله مظنون به عضویت در اتا(گروه جدایی طلب باسک) به اتهام طراحی برای انجام یک حمله در روز انتخابات دستگیر شد.

اتا در پی رای دادگاه عالی اسپانیا به ممنوعیت شرکت دو حزب جدایی طلب در روند سیاسی، انتخابات در ایالت باسک را غیر دموکراتیک توصیف کرده است.

کد خبر 76233

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز