گروه سیاسی: رئیس‌جمهوری گفت: دولت برای نخستین بار پس از انقلاب با نگاه دقیق و کارشناسی همه مسائل و مشکلات استان تهران را به طور فراگیر بررسی کرده است.

محمود احمدی‌نژاد در پایان جلسه یکشنبه‌شب هیات وزیران که پنجمین جلسه اختصاص یافته به بررسی مسایل استان تهران بود، در مصاحبه‌ای که پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری خبر آن را منتشر کرد ادامه داد: در پنج جلسه جلسات هیات دولت برای بررسی و حل مشکلات استان تهران که ‌١٨ ساعت به طول انجامید بیش از ‌٢٧٠ بند مصوبه در زمینه‌های حمل و نقل، مسکن، بهداشت و درمان، آموزش، آب شرب و کشاورزی، صنعت و دانشگاه‌ها برای رفع مشکلات و افزایش عمران و رفاه مردم این استان به تصویب رسید.

احمدی‌نژاد بیشترین تصمیمات دولت ویژه استان تهران را برای تسهیل در حمل و نقل و ارتباط درون شهری و بین شهری در این استان برشمرد و گفت: در مجموع براى خطوط ارتباطى تهران در حدود یک میلیارد دلار اعتبار، اختصاص یافت که شامل ‌٩٧٥  میلیون دلار و ‌٣٥٠ میلیارد ریال است.

رئیس‌جمهور با بیان این‌که در مجموع دولت ‌٧٧٠ میلیون دلار برای احداث و تکمیل خط سوم مترو اختصاص داده است که یکصد میلیون دلار برای آغاز عملیات اختصاص یافت، گفت: براى خط چهار مترو نیز ‌٦٨٠ میلیون دلار در نظر گرفته شده بود که دولت مدت استفاده از این اعتبار را تمدید کرد.

تصویب 270 پیشنهاد  برای تهران

در جلسه عصر یکشنبه هیات وزیران مسائل استان تهران پیگیری و در نهایت با تصویب بیش از 270 بند مصوبه به پایان رسید.

رئیس‌جمهور در این جلسه با تاکید بر این که تهران مرکز و انعکاس‌دهنده مسائل کشور است و با تشکر از مردم استان تهران برای استقبال گرم از خدمتگزاران خود در طول ماه رمضان گفت: امیدواریم با اطلاع‌رسانی مناسب مسئولان استانی و رسانه‌ها به مردم درباره مصوبات دولت، مردم در جریان این مصوبات که حقوق آنهاست و نحوه‌ اجرای آنها قرار گیرند.

کد خبر 7577

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز