عصر یک روز تعطیل است، هوا به سرعت تاریک شده و زنگ شام هم به زودی توسط بچه‌ها و مرد خانه نواخته می‌شود ولی شما... شما همچنان روی کاناپه هال نشسته‌اید و به این فکر می‌کنید که شام چی درست کنید.

بيف سبزی جانف

همشهری آنلاین: بچه‌ها از کوکو، ماکارونی، املت، لوبیاپلو... خسته شده‌اند و خودتان هم دست و دلتان به درست کردن غذای تکراری نمی‌رود، دوست دارید یک غذای جدید بپزید؛ غذایی که شما و فرزندانتان تا به حال نخورده‌اید.

حالا زمان گشتن و پیدا کردن مواد است. روز تعطیل است و بیشتر مواد داخل یخچال تاراج شده. دوتا بادمجان، دوتا کدو، دو، سه‌تا قارچ، چند پر گل‌کلم، دو، سه‌تا سیب‌زمینی، یک عدد پیاز، چند پر هم ریحان و گشنیز و جعفری در یخچال پیدا می‌کنید. خب، درست شد.

اول تجمع این همه سبزی ممکن است افکار مزاحم هم به دنبال داشته باشد؛ اینکه بچه‌ها غذای بدون گوشت نمی‌خورند، اینکه همسرتان غذای سبز دوست ندارد و ... اما سبزیجات با کمی خامه و البته پنیرهای مختلف مثل پارمسان، گودا و پیتزا خیلی خوشمزه و خوش‌طعم و رنگ می‌شوند. پس با این ترفند دست به کار شوید؛ فقط کافی است دو قاشق خامه و چند تکه پنیر هم به مواد لازم اضافه کنید.

حالا نوبت درست کردن فضاست؛ باید بچه‌ها و همسرتان را برای روبه‌رو شدن با یک غذای جدید آماده کنید. برایشان از خوشمزگی و فواید قارچ و کدو و گل‌کلم و سیب‌زمینی بگویید. یا اینکه از غذایی بگویید که تا حالا هیچ کس نخورده و آنها اولین نفراتی هستند که چنین غذایی می‌خورند و می‌توانند برای دوستانشان تعریف کنند که غذایی خورده‌اند که تا حالا هیچ کس ندیده؛ یک غذای سالم، سبز و مفید.

موادتان را برای اینکه شکل جدیدی داشته باشند به شکل نامتعارف ببرید؛ مثلا باریک، باریک. همه مواد را با هم مخلوط کنید و بگذارید نیم‌ساعت با آب کم و بخار بپزد. بعد نوبت ریختن خامه است. در پایان هم سبزیجات معطر و پنیر را اضافه کنید که باب میل بچه‌ها شود.

اسم غذا را بگذارید بیف سبزی‌ جانف. حتما در یخچالتان برنج از ظهر یا شب قبل مانده، دارید، آن را گرم کنید تا بچه‌ها خوشحال‌تر شوند. این غذا را اگر می‌خواهید با برنج بخورید بهتر است پنیر روی آن نریزید ولی اگر دوست دارید با نان بخورید، پنیر را حتما اضافه کنید. بیف سبزی جانف شما آماده است. لطفا جدی باشید و ریز ریز به اسم غذایتان نخندید. یادتان باشد حق کپی‌رایت این غذا مال ماست. بیف سبزی جانف فقط نیم‌ساعت وقت شما را می‌گیرد.

اسم این غذا را شما انتخاب کنید | غذایی که اسم ندارد اما همه را عاشق مزه خاص خودش کرده است

مواد لازم:

بادمجان
کدو
قارچ
سیب‌زمینی
گل‌کلم
پیاز
ریحان، گشنیز و جعفری
پنیر و خامه
لوبیا سبز
نمک و فلفل

کد خبر 757545
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • IR ۰۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    2 2
    واویشکا سبزیجات.