مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۰
۱ نفر

بعضی از بچه‌های امروزی خوردن غذاهای فرنگی‌ای که در آنها مواد مورد علاقه‌شان در ساندویچ و پیتزا ‌باشد را  به غذاهای سنتی و خوشمزه خودمان ترجیح می‌دهند.

دلمه فلفل

همشهری آنلاین:  مادرها مجبورند ابتکار عمل به خرج داده و غذاهای سنتی را به شکل امروزی درآورند تا شاید بچه‌ها را هم به خوردن این مدل غذاها تشویق کنند. دلمه فلفل و بادمجان با پنیر پیتزا از همین نوع غذاهایی است که دیگر جزء غذاهای پرطرفدار شده است. در ضمن این دلمه در مایکروفر آماده می‌شود.

۱. ابتدا بادمجان‌ها را به صورت راه راه پوست می‌کنیم و از قسمت طولی از وسط نصف کرده و بعد با قاشق و چاقوی کوچک داخل آن را کمی خالی می‌کنیم و سپس آنها را در روغن سرخ کرده و کنار می‌گذاریم.

۲. فلفل دلمه‌ای‌ها و گوجه فرنگی‌ها را هم از وسط نصف کرده و داخلشان را خالی می‌کنیم.

۳. حالا مواد داخل دلمه را آماده می‌کنیم. ابتدا پیاز را خوب سرخ کرده، گوشت و سبزی را به آن افزوده و نمک، فلفل و زردچوبه را به آن اضافه می‌کنیم.

۴. لپه و برنج را به آنها اضافه می‌کنیم، خوب هم می‌زنیم و بعد داخل فلفل‌ها و بادمجان‌ها را با آن مواد پر می‌کنیم و خوب فشار می‌دهیم تا جذب هم شوند.

۵. سپس آنها را در پیرکس یا ظرف سرامیکی چیده و به مقدار نصف لیوان آب روغن می‌ریزیم و درش را می‌گذاریم. پس از آن مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه مواد را در مایکروفر قرار می‌دهیم تا پنیرها آب شوند و شکل زیبایی به خود بگیرند. بعد می‌توان با زیتون سیاه و گوجه‌ کوچک آن را تزئین کرده و سرو کرد.

مواد لازم

۳ عدد بادمجان دلمه‌ای
۲ عدد فلفل دلمه‌ای رنگی
۲ عدد گوجه فرنگی درشت
یک عدد پیاز بزرگ 
۳۰۰ گرم گوشت چرخ کرده
۲۵۰ گرم سبزی معطر دلمه‌ای خرد شده
یک پیمانه سرخالی لپه پخته شده
۳ پیمانه برنج آبکش شده
نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم
یک پیمانه پنیر پیتزا رنده شده

کد خبر 757059
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha