پنجشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵
۰ نفر

مسجد بزرگی است. سی و اندی سال از عمرش می‌گذرد و بنای آن تقریبا نوساز است.

یییییییییییییییییی

همشهری آنلاین-نصیبه سجادی: مسجدالنبی(ص) محله ابوذر منطقه ۱۵ به دلیل فعالیت‌های خوبی که در همه حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی و... دارد بین اهالی شناخته شده است. بیشتر برنامه‌های این مسجد حول محور فعالیت‌های قرآنی می‌چرخد که از نونهالان تا سالمندان در آن حضور دارند. حجت‌الاسلام «سید عباس موسوی» امام جماعت مسجدالنبی(ص) می‌گوید: « کلاس‌های قرآن روزهای زوج برای نونهالان و دانش‌آموزان ابتدایی برگزار می‌شود. برای نوجوانان و پیشکسوتان هم کلاس‌ها دایر است. »

حاج‌آقا می‌گوید : «جوانان و نوجوانان زیادی به این مسجد رفت‌وآمد و در برنامه‌های ورزشی و تفریحی و کلاس‌های علمی ما شرکت می‌کنند. گاهی هم آنها را به سفرهای زیارتی و تفریحی مثل قم و کرج می‌بریم.»

همسایگی ٢ مدرسه در کنار مسجد این امکان را فراهم کرده تا تعامل خوبی میان اولیای مدرسه وامام جماعت مسجد برقرار شود، به نحوی که گاهی بیشتر نمازگزاران را همین نوجوانان تشکیل می‌دهند.روز اول مهر حاج آقا موسوی به این ٢ مدرسه می‌رود و با اهدای گل به همه دانش‌آموزان برای آنها سالی پر از موفقیت آرزو می‌کند. ١٢ اردیبهشت هم به معلمان این مدارس گل هدیه می‌دهد.

امسال نیز برترین‌های مدرسه هدیه گرفتند. با این کار  به گفته حاج‌آقا، ارتباط صمیمی بین دانش‌آموزان و مسجدبرقرار و همین باعث پررنگ شدن حضورشان در نمازجماعت شده است. حاج آقا موسوی می‌گوید : «تعداد زیادی از این دانش‌آموزان با شروع تابستان در پایگاه‌های تابستانه مسجد ثبت‌نام می‌کنند و از برنامه‌های آموزشی بهره می‌گیرند. »

مسجدالنبی(ص) در کنار این‌ها نیازمندان را هم فراموش نکرده است. با کمک اهالی صندوق خیریه‌ای به نام خیریه‌النبی راه اندازی شده که این خیریه ۵٠خانواده نیازمند را تحت پوشش دارد و هر فصل یا ۲ ماه یک بار به آنان سبد غذایی اهدا می‌کند.

کد خبر 756069

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha