دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۸۵ - ۱۵:۲۷
۰ نفر

گروه ورزشی: لیگ ادامه دارد تا از این رهگذر پرسپولیس بیشترین بهره را ببرد و به صدر جدول نزدیک‌تر شود.


هشتمین دوره لیگ برتر روز به روز جذاب‌تر و پرهیجان‌تر می‌شود و در قالب اصلی خود قرار می‌گیرد.

تیم‌ها به مرز آمادگی مطلوب رسیده‌اند و همین امر موجب می‌شود در تقابل با تیم‌های بزرگ، بازی‌های دیدنی‌تری را شاهد باشیم. در پایان هفته  هشتم، سایپا جایگاه خود را در صدر جدول حفظ کرد تا پیروزی‌های اخیر این تیم اتفاقی جلوه نکند و نقش علی دایی در این راه پررنگ‌تر شود.
سایپا در کرج میزبان سپاهان است.
سایپا تنها تیم بدون شکست لیگ برتر می‌باشد و درصدد آن است تا اقتدار خود را همچنان حفظ کند. این تیم در حال ‌حاضر با 18 امتیاز در صدر جدول قرار دارد. در آن سوی میدان، سپاهان از جمله تیم‌های مطرح این دوره است که با لوکا بوناچیچ پله‌های ترقی را در لیگ می‌پیماید. این بازی می‌تواند بهترین بازی هفته نهم باشد.
امروز پرسپولیس بعد از سالها قدم به کرمان می‌گذارد تا به مصاف مس برود. پرسپولیس بعد از پیروزی در داربی با انگیزه بیشتری لیگ را دنبال می‌کند. دنیزلی با دو هدف به پرسپولیس آمده بود؛ یکی شکست استقلال و دیگری قهرمانی که اکنون به یکی از این دو دست یافته و در پی کسب دومین موفقیت است.
پرسپولیس در این بازی سه بازیکن مصدوم دارد؛ آشوبی، صلاح‌حسن و سیدعباسی که گروه پزشکی این تیم در تلاش است تا آنها را به بازی امروز برساند. پرسپولیس در حال ‌حاضر با 15 امتیاز در مکان سوم جدول قرار دارد. از سوی دیگر مس در ردیف تیم‌های خوب لیگ به حساب می‌آید که بعد از راه‌یابی به لیگ حرفه‌ای انسجام تیمی خود را از دست نداده و همواره برای تیم‌های مطرح دردسرآفرین بوده است.
تیم مس در این دیدار محمدرضا سهند رازیان، حاتمی و زاهدی را به واسطه آسیب‌دیدگی در اختیار ندارد.
تیم استقلال که این روزها بحرانی‌ترین شرایط خود را سپری می‌کند، همچنان درگیر مسائل حاشیه‌ای دیدار با پرسپولیس است. این تیم اگر می‌خواهد در لیگ موفق شود باید این بازی را به فراموشی بسپارد و با اعتماد به مرفاوی جوان که تاکنون نیز استقلال را در بالای جدول نگه داشته به کار خود ادامه دهد.
در حال ‌حاضر ، در لیگ برتر تیم‌هایی وجود دارند که نتایجی به مراتب بدتر از استقلال را دارند اما به واسطه این‌که مدیریت درستی در آن تیم‌ها حاکم است،  اسیر جو زدگی نمی‌شوند و با حمایت از کادر رهبری خود آنها را تقویت می‌کنند نه تضعیف. این تیم اگر هم بد بسته شده باشد،  ربطی به صمد مرفاوی ندارد و باید مربیان سابق،  جوابگوی این عملکرد غلط باشند.
استقلال در نهمین بازی خود در لیگ برتر میزبان ابومسلم است.
در این بازی  علیرضا منصوریان محروم است  و اکبرپور و آگوستین گیلائوری نیز به دلیل مصدومیت در ترکیب استقلال غایب هستند. ابومسلم قصد دارد از آب گل‌آلود استقلال بهترین بهره را ببرد تا در تهران این تیم با شوک دیگری روبه‌رو شود.
در سایر بازی‌های امروز ، ذوب‌آهن در فولادشهر با صبا دیدار می‌کند.
در اکباتان، پاس میزبان برق شیراز است. هر دو تیم در بازی‌های هفته ششم شکست خورده‌اند و برای جبران این ناکامی تلاش می‌کنند. پاس در جدول در جایگاه هفتم و برق شیراز در همسایگی این تیم در ردیف هشتم ایستاده است. در شیراز فجر سپاسی به مصاف راه‌آهن خواهد رفت. جدال این دو تیم ته جدولی در حافظیه دیدنی خواهد بود.
در اهواز نیز به دلیل نامساعد بودن زمین ورزشگاه تختی، بار دیگر بازی‌ها در زمین نفت این شهر دنبال می‌شود و طی آن فولاد میزبان ملوان است. فولاد در این بازی علی‌رغم حضور 4 بازیکن عضو تیم جوانانش دو بازیکن مصدوم به نام‌های میثم سلیمانی و هادی خنیفر دارد.
البته ملوان نیز در این بازی با مشکلات مشابهی روبه‌روست. این تیم 2 بازیکن محروم و 5 بازیکن مصدوم دارد.
در پیکان‌شهر نیز تیم فوتبال پیکان با استقلال اهواز دیدار می‌کند.

برنامه هفته نهم لیگ برتر جام خلیج فارس
ساعت 30/14، ذوب‌آهن – صباباتری
ساعت 30/14، پاس – برق شیراز
ساعت 30/14، فجرسپاسی – راه‌آهن
ساعت 30/14، سایپا – سپاهان
ساعت 30/14، فولاد – ملوان
ساعت 30/14، پیکان – استقلال اهواز
ساعت 30/14، مس کرمان – پرسپولیس
ساعت 30/16، استقلال تهران – ابومسلم 

کد خبر 7558

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز