گروه ورزشی: لیگ برتر در قالب حرفه‌ای در بافت اجتماعی ما شکل گرفته است. شانزده تیم بار سنگین فوتبال حرفه‌ای را با خود حمل می‌کنند تا از برآیند آن فوتبال ملی ما بتواند در مدار فوتبال آسیا به حرکت خود ادامه دهد.

لیگ در معنای واقعی خود یعنی همه‌گیر شدن، دربرگیرنده تمام فوتبال کشور و ما با وجود تمام کمبود خود را درگیر آن کرده‌ایم و با مرور زمان به دستاوردهای مهم‌تر خواهیم رسید.

صدهزار تماشاگر برای بازی استقلال و پرسپولیس به ورزشگاه آمدند تا فوتبال لیگ پشتش گرم و اعتمادش به ادامه بازیها بیشتر شود.

روز جمعه با وجود اینکه نیمی از تماشاگران با شکست استقلال گریان به خانه رفتند اما رفتارشان نشانه‌های خوبی برای زمینه‌های مساعد فرهنگ‌سازی و منزلت ایرانی‌های عزیز شد.

جبر فوتبال در همین نتیجه برد و باخت آن نهفته است و بالاخره باید یکی از این دو تیم در این میدان پیروز می‌شدند، اگر بازی مساوی هم می‌شد، هزاران شایعه و حرف و حدیث به وجود می‌آمد که این بازی دستوری است.

سازمان تربیت‌بدنی در این مورد برگ برنده خود را زمین زد و اعلام نمود به تیم برنده صد میلیون پاداش می‌دهد تا ذهن‌های پرتردید بعضی‌ها پاک شود و چنین شد تا بدانیم در میدان فوتبال نمی‌توان نود دقیقه فوتبال دستوری انجام داد. آنها که چنین می‌پندارند به شعور تماشاگران ما احترام نمی‌گذارند.

استقلال باخت چون دنیزلی نداشت، استقلال باخت چون محمد حسن انصاری‌فر فوتبالی نداشت، استقلال باخت چون چند  رقیب برای صمد مرفاوی  تراشیده بودند و او نمی‌دانست از طرف مدیرعامل مربی واقعی و اصلی تیم است یا خیر؟

استقلال راه روشن و همواری دارد و چاره‌ای جز به روز کردن فوتبال خود ندارد. واقعیت امروز فوتبال جهان در همین پذیرش حقیقت فوتبال است که کامرون با آری‌هان پیش می‌رود و روسیه بزرگ با یک مربی هلندی.

استقلال پتانسیل خوبی دارد، اما با مربیان معمولی به جایی نخواهد رسید. علم و دانش روز فوتبال را به استقلال بیاورید تا تماشاگران بیشتر و هواداران افزون‌تر و فوتبالی زیباتر داشته باشید.

لیگ برتر با وجود برخورد پرسپولیس و استقلال، تیم دیگری را در صدر جدول دارد. سایپا که پس از هشت هفته هنوز بدون شکست مانده به اتفاق پرسپولیس خط حمله برتری دارد و کمترین گل را نیز خورده است. هجده امتیاز از هشت بازی برای سایپا و علی دایی باعث مباهات است.

جالب اینکه علی دایی همچنان بهترین گلزن لیگ است. سایپا این هفته با سپاهان تیم پنجم جدول روبرو می‌شود. اگر از این بازی به سلامت بگریزد پایه‌های صدرنشینی را محکم خواهد کرد.

 پرسپولیس باید در کرمان جو پیروزمندانه خود را حفظ کند. دنیزلی تیم نهم جدول را خوب نمی‌شناسد (مس کرمان)، اما خوب می‌داند سرمایه تیمی خود چه اندازه است و چگونه باید از آنها بهره گیرد.

البته یادمان باشد که در این لیگ هیچ تیمی در سایه امنیت نیست و هرگز نباید انتظار داشت که تیم محبوب هر گروهی پیروزی‌های پی‌در پی داشته باشد.

رقابت نزدیک 16 تیم لیگ برتر این ادعا را ثابت می‌کند که امروز پایین ترین تیم رده جدول اگر با سایپا بازی کند، روشن نیست کدام تیم برنده می‌شود و این خاصیت مثبت لیگ است.

کد خبر 7329

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز