سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۸:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: سخنرانی سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان، بازتاب گسترده‌ای در محافل سیاسی و رسانه‌های ارتباط جمعی لبنان داشت.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، مهمترین موضوعی که مورد توجه رسانه‌های ارتباط جمعی لبنان و روزنامه‌های امروز این کشور، درکنار مسائل داخلی لبنان از جمله موضوع انتخابات مجلس لبنان در خرداد ماه آینده، قرار گرفت، امکان دستیابی مقاومت اسلامی لبنان به سلاحی جدید یعنی پدافند هوایی بود که معادلات نبرد را با رژیم صهیونیستی تغییر خواهد داد.

روزنامه‌های لبنان از جمله روزنامه‌های السفیر، الاخبار و الدیار تاکید دبیرکل حزب‌الله بر دستیابی مقاومت به هر گونه سلاح از جمله پدافتد هوایی و اهمیت ویژه چنین سلاحی را بسیار مهم توصیف کردند.

ایهود باراک، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، هفته قبل از دستیابی حزب الله به موشک‌های قادر به سرنگونی جنگنده‌های این رژیم به شدت ابراز نگرانی کرده و گفته بود این امر برتری نظامی اسرائیل را مختل می‌کند و توازن نظامی منطقه را به زیان این رژیم تغییر خواهد داد.

اظهارات سید حسن نصرالله مبنی بر اینکه مقاومت در هرگونه نبرد آینده دشمن را با شگفتی‌های جدیدی مواجه خواهد کرد و نیروهای دریایی، هوایی و زمینی دشمن کاملا ناکام خواهند ماند، انعکاس گسترده‌ای در محافل ارتباط جمعی لبنان داشت.

تاکید سیدحسن نصرالله بر عزم راسخ مقاومت در انتقام گیری از خون شهید عماد مغنیه و همچنین اشاره وی به نتایج انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی و گرایش فزاینده رژیم صهیونیستی به احزاب دست راستی تند رو، به عنوان پیامی برای جریان‌های سازشکار و طرح صلح عربی، از دیگر مواردی بود که در رسانه‌های لبنان انعکاس داشت.

همچنین تاکید دبیر کل حزب الله بر ضرورت حفظ آرامش لبنان در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور بازتاب گسترده و مثبتی در سطح محافل سیاسی این کشور داشت.

بر این اساس منابع نزدیک به سعدحریری و همچنین ولید جنبلاط، از سران جریان 14 مارس، باستایش از مواضع سید حسن نصرالله در مورد مسائل داخلی به ویژه تاکید وی بر ضرورت حفظ آرامش در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی حمایت خود را از تفاهم و آرامش داخلی اعلام کردند.

نبیه بری، رئیس مجلس لبنان، نیز مواضع دبیر کل حزب الله لبنان را مهم و تاثیرگذار ارزیابی کرد.

کد خبر 75542

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز