چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۸۷ - ۰۹:۴۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: دبیرکل حزب‌الله لبنان، آمریکا را مسئول اصلی جنگ در غزه دانست و گفت:

 اسرائیل ابزار دست آمریکا در منطقه است

به گزارش واحد مرکزی خبر سیدحسن نصرالله در اجتماع بزرگ مردم لبنان به مناسبت تاسوعای حسینی افزود : امریکا با استفاده از وتو همه قطعنامه‌های شورای امنیت را به بن‌بست کشانده و پرده بر این جنگ می‌کشد.

وی ، لیونی، باراک و اولمرت را بازیگران کوچک امریکا در منطقه دانست که سیاست‌های خصمانه واشنگتن را در منطقه اجرا می‌کنند.

دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: کشورهای اروپایی و امریکا، خود را مدعی حمایت از حقوق بشر می‌دانند و روزانه گروههای مقاومت را محکوم می‌کنند اما در برابر قاتلان و جنایتکاران این منطقه که تا بن دندان مسلح هستند بهانه و توجیه می‌آورند.

نصرالله با بیان اینکه در توافق کشورهای اروپایی و امریکایی در تامین امنیت و منافع اسرائیل شک نمی‌کنم، افزود: آنها کشتن کودکان، زنان، پناهندگان نوار غزه و انسان های محاصره شده را دفاع اسرائیل از خود می‌دانند.

دبیر کل حزب الله لبنان با انتقاد از سران کشورهای عربی گفت: برخی از کشورهای عربی و نخبگان آن در سطوح رسمی و غیررسمی در مواقع متعدد به گروه‌های مقاومت و رهبران آن ضربه زده‌اند.

نصرالله درخواست برخی کشورها برای برپایی نشست سران عربی درباره جنایات غزه را حداقل کار اعراب در این برهه زمانی عنوان کرد.

دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای سازش اعراب با اسرائیل، افزود: اعراب می خواستند به اسرائیل سازش را هدیه بدهند اما با تجاوز تل آویو به غزه برای همگان ماهیت این رژیم که جز خونریزی و کشتن بی گناهان و کودکان و زنان نمی‌داند روشن شد.

وی با اشاره به اینکه مقاومت فلسطین چاره‌ای جز تمدید نکردن آتش بس نداشت، افزود: آنها 2 گزینه داشتند یا باید آتش بس را تمدید می‌کردند و محاصره نوار غزه باقی می‌ماند و یا به آتش بس پایان می‌دادند تا با فشار بر تل آویو این محاصره می‌شکست.

نصرالله، اسرائیل و کسانی که این رژیم را در حمله به غزه یاری کردند گمراه خطاب کرد و گفت: این جنگ نیز مانند نبرد 33 روزه تابستان 2006، نتایج وارونه ای برای اسرائیل همراه خواهد داشت

کد خبر 72425

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز