سامسونگ در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ پیشتاز فروش جهانی گوشی‌های هوشمند شد و از اپل سبقت گرفت.

سامسونگ

 به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از فون‌آرنا، طبق گزارش شرکت تحلیل فناوری «Canalys» سامسونگ در سه ماهه اول سال جاری با سبقت گرفتن از اپل، جایگاه اول را در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند به دست آورد. به لطف عرضه سه ماهه اول سری گلکسی اس ۲۳، که شامل گلکسی اس ۲۳ اولترا می‌شود، سامسونگ توانست با سهم ۲۲ درصدی از فروش جهانی گوشی‌های هوشمند در طول سه ماه، ۱ درصد بالاتر از اپل باشد.

اپل که در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ در صدر قرار داشت، با ۲۱ درصد سهم از فروش جهانی در رتبه بعدی قرار گرفت. در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲، زمانی که اپل برترین صادرکننده گوشی‌های هوشمند بود، تولیدکننده آیفون با ۲۵ درصد بیشترین سهم بازار جهانی خود در تمام دوران‌ها را داشت.

پس از سامسونگ و اپل، شیائومی با سهم ۱۱ درصدی از عرضه جهانی گوشی‌های هوشمند در سه ماهه اول، سوم شد. اوپو با ۱۰ درصد سهم در رتبه چهارم قرار گرفت و ویوو با ۸ درصد در رتبه بعدی قرار گرفت. در مجموع، فروش جهانی گوشی‌های هوشمند در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد کاهش داشته است. این پنجمین سه ماهه متوالی با کاهش سالانه در فروش گوشی‌های هوشمند بود..

با وجود پنج بار کاهش در فروش سه ماهه متوالی سال به سال در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند، توبی ژو، تحلیلگر «Canalys» نشانه‌های مثبتی را مشاهده می‌کند. او می‌گوید: «در تقاضا برای برخی از محصولات گوشی‌های هوشمند بهبودهایی حاصل شده است. علاوه بر این، برخی از فروشندگان گوشی‌های هوشمند در برنامه‌ریزی تولید و سفارش قطعات فعال‌تر می‌شوند.» او پیش‌بینی می‌کند که موجودی صنعت گوشی‌های هوشمند، صرف نظر از فروشنده یا کانال فروش، می‌تواند تا پایان سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ به سطح نسبتا سالمی برسد.

بیشتر بخوانید:

اگرچه سامسونگ ممکن است خوشحال باشد که جایگاه اول را از اپل پس گرفته، اما نمی‌تواند خیلی هم خوشحال باشد. اگر چه در طول سه ماهه اول سال گوشی پرچمدار جدید سری گلکسی اس ۲۳ خود را منتشر کرد، اما برتری آن نسبت به اپل با کمترین میزان بود. آن را با عرضه سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ مقایسه کنید، زمانی که سامسونگ سری گلکسی اس ۲۲ را عرضه کرد و برتری آن نسبت به اپل شش درصد (اختلاف ۲۴ درصد و ۱۸ درصد) بود.

کد خبر 755129
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha