اپل برای اولین بار یک آپدیت امنیتی را برای عموم کاربران خود منتشر کرده است.

آیفون

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از جی‌اس‌ام آرنا، این اولین باری است که شرکت اپل یک به‌روزرسانی «پاسخ امنیتی سریع» (RSR) را برای عموم و نه فقط برای آزمایش‌کنندگان بتا یا توسعه‌دهندگان، منتشر می‌کند. 

در حال حاضر «iOS ۱۶.۴.۱» و «iPadOS ۱۶.۴.۱» این به‌روزرسانی پی‌اس‌آر را دریافت می‌کنند و عرضه این به‌روزرسانی تا ۴۸ ساعت آینده کامل خواهد شد. به‌روزرسانی‌های پی‌اس‌آر به‌طور پیش‌فرض مجاز به اعمال خودکار هستند. همه آنها نیاز به راه‌اندازی مجدد ندارند، اما گاهی ممکن است این کار لازم باشد و به همین دلیل پس از پایان دانلود، از شما درباره راه‌اندازی مجدد سوال می‌شود. اگر بخواهید می‌توانید نصب خودکار به‌روزرسانی‌های پی‌اس‌آر را از طریق تنظیمات غیرفعال کنید، اما بهتر است این کار را نکنید. 

به این دلیل که این به‌روزرسانی‌ها برای بهبود وضعیت امنیتی در میان به‌روزرسانی‌های معمولی نرم‌افزار ارائه می‌شود. پی‌اس‌آرها برای کاهش سریع‌تر برخی از تهدیدهای امنیتی استفاده می‌شوند. بنابراین، به خاطر امنیت دستگاهتان، شاید بهتر باشد اجازه دهید این اتفاقات همان‌طور که اپل می‌خواهد رخ دهد.

بیشتر بخوانید:

دانلود و نصب این آپدیت فقط چند دقیقه طول می‌کشد و نیاز به راه‌اندازی مجدد دارد. در آینده، پی‌اس‌آرها فقط برای کسانی در دسترس خواهند بود که از جدیدترین نسخه‌های iOS و iPadOS استفاده می‌کنند.

کد خبر 757660
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha