همشهری آنلاین: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: دو کشور همسایه ایران و روسیه در قبال صلح، ثبات و امنیت در منطقه احساس مسئولیت می‌کنند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سردار سرتیپ پاسدار مصطفی محمد نجارکه به دعوت همتای روس خود به مسکو سفر کرده است هنگام ورود به فرودگاه این شهر گفت: دو کشور همسایه ایران و روسیه در منطقه وجهان فرصت‌ها و تهدیدات مشترک دارند و از این رو در قبال صلح، ثبات و امنیت در منطقه احساس مسئولیت و هرگونه تغییر در ترتیبات امنیتی منطقه را به دقت بررسی می‌کنند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان این که در این سفر مسائل دو جانبه و برنامه‌های آتی همکاری‌های مشترک را پیگیری خواهیم کرد افزود: شرایط متحول منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاب می‌کند ایران و روسیه پیرامون مسائل دو جانبه رایزنی‌های موثر داشته باشند.

سردار سرتیپ مصطفی نجار، ایران و روسیه را دارای روابط و مناسبات خوب دانست و با اشاره به سرمایه گذاری‌های روسیه در برخی از طرح‌های بزرگ ایران گفت: نیروگاه بوشهر نمادی از این روابط ست که به زودی به بهره برداری می‌رسد.

نجار افزود: ایران و روسیه زمینه‌های زیادی برای تعمیق وگسترش روابط دو جانبه و چند جانبه دارند که با این سفرها ، مقدمات و بسترهای اجرایی آن فراهم می‌شود.

وی با اشاره به همکاری دو کشور در حوزه دفاعی و فنی نیز تاکید کرد: قدرت جمهوری اسلامی ایران متکی به تسلیحات و تجهیزات پیشرفته نیست و نشات گرفته از ایمان و همدلی مردم و دولت است.

دیدار و گفتگو با مقامات روسیه و بازدید از مراکز و صنایع نظامی این کشور از برنامه‌های سفر وزیر دفاع و نیروهای مسلح کشورمان به روسیه است.

 مراسم استقبال رسمی از سردار سرتیپ مصطفی نجار صبح روز سه شنبه 29 بهمن با حضور آناتولسردیوکف، وزیر دفاع روسیه در محل ویژه تشریفات نظامی مسکو برگزار می‌شود.

کد خبر 75469

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز