همشهری آنلاین: دبیر کل حزب الله لبنان در جمع مردم بیروت گفت: تسلیم شدن در قبال خواسته‌های رژیم صهیونیستی، هرگز به برقراری صلح در منطقه منجر نخواهد شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سید حسن نصرالله در سخنرانی خود به مناسبت سالگرد شهادت شیخ راغب حرب، سید عباس الموسوی و عماد مغنیه از رهبران جنبش حزب‌الله افزود: اگر ما در برابر شروط فعلی اسرائیل سرتسلیم فرود آوریم این رژیم هرگز جنایات و تجاوزات خود را متوقف نخواهد کرد.

وی ادامه داد: هرگونه سازش اعراب با رژیم صهیونیستی این رژیم را برای حمله‌های بیشتر برضد مسلمانان گستاختر می‌کند.

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه تاسیس رژیم صهیونیستی درسرزمین فلسطین بزرگترین فاجعه منطقه در 60 سال گذشته بوده است، باردیگر تاکید کرد: عملا شکست گزینه سازش در طول همه تجربیات گذشته با دشمن اسرائیلی ثابت شده است.

سیدحسن نصرالله  به رژیم صهیونیستی هشدار داد، هر حکومتی در اسرائیل بر سر کار آید، در صورت تجاوز به خاک لبنان نابود خواهد شد.

نتیجه سازش با صهیونیست‌ها

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه سخنان خود به مناسب مراسم بزرگداشت سالگرد شهدای مقاومت از جمله شهید عماد مغنیه گفت: در ارزیابی گزینه سازش، می بینیم در طول مدتی که اعراب امتیاز می‌دادند، در مقابل اسرائیل به جنگ افروزی و ترور و کشتار و شهرک سازی و تحمیل شروط بیشتری روی می‌آورد و واقعیت همین است.

سیدحسن نصرالله جنایات صهیونیست‌ها را در نتیجه سازش با آنان به شرح زیر برشمرد:

  • در سال 1978 که آخرین بررسی‌ها روی قرارداد کمپ دیوید انجام شد، دشمن اسرائیلی عملیات لیتانی را در مارس 78 انجام داد یعنی حمله به لبنان، پاسخ اسرائیل به کمپ دیوید بود.
  • اسرائیل جنایات و کشتارهای فراوانی در عملیات لیتانی در سال ه78 از جمله کشتار  روستای عباسیه مرتکب شد به طوری که ده ها نفر در مسجد این روستا به شهادت رسیدند.
  • اسرائیل در سال 82 نیز در جریان آنچه به ابتکار صلح امیر فهد موسوم بود و اعراب برای موافقت با این ابتکار آماده می شدند و عملا با این طرح در کنفرانس سران عرب در شهر فاس ( در کشور مغرب ) موافقت کردند، بزرگترین تجاوز اسرائیل به لبنان در سال 82 صورت گرفت و آن زمانی بود که آن را جنگ اول لبنان نمی‌نامیدند که پس از جنگ ژوئیه (جنگ 33 روزه ژوئیه 2006 ) به جنگ اول لبنان معروف شد.
  • سال 1991 ، اعراب به مادرید رفتند و چند ماه بعد، اسرائیل سید عباس الموسوی(دبیرکل سابق حزب الله) را ترور کرد و در سال 93، جنگ ژوئیه علیه لبنان روی داد؛ توافقنامه اسلو در سال 93 امضا شد و پاسخ اسرائیل به آن، کشتار و ترور بیشتر در صفوف رهبران انتفاضه فلسطین از گروه‌های مختلف بود و پس از آن تجاوزگری " خوشه‌های خشم " در آوریل 96 صورت گرفت.

دبیرکل حزب الله افزود: پیروزی ( مقاومت لبنان ) در سال 2000 روی داد اما اعراب در سال 2002 از بیروت پایتخت لبنان- پایتخت مقاومت که نخستین پیروزی تاریخی عربی را بر اسرائیل ثبت کرد - طرحی را که طرح صلح اعراب نامیده شد ارائه کردند، تنها پس از چند روز نه چند ماه یا چند سال بعد بلکه تنها پس از چند روز، اسرائیل در عملیات موسوم به " دیوارهای بازدارنده " کرانه باختری را اشغال کرد و یاسرعرفات رئیس فقید تشکیلات خودگردان را در مقر خود در رام الله در محاصره خود قرار داد و کشتار جنین را در اردوگاه اوارگان جنین مرتکب شد و پس از آن، جنگ ژوئیه 2006 روی داد.

سیدحسن نصرالله خاطرنشان کرد: پس از سال 2006 به جای اینکه اعراب برای پشتیبانی از گزینه مقاومت در لبنان و فلسطین دست به تحرک بزنند فریادهای بلندتری برای تایید طرح خود برای صلح سر دادند طرحی که چندین سال است اسرائیل هیچ پاسخی به آن نداده است، نخستین پاسخ از سوی شارون بود به اینکه این طرح تکه کاغذی بیش نیست و دومین پاسخ، اشغال کرانه باختری بود.

وی با اشاره به جدیدترین پاسخ صهیونیست‌ها به مساله سازش، گفت: در حالی که اعراب همچنان بر طرح صلح عربی پافشاری و تاکید می کنند، پاسخ اسرائیل به آن، جنگ 2008 غزه است.

دبیرکل حزب الله ادامه داد، بنابراین با شواهد گفته شده، من تاریخ سال‌های دور را بیان نکردم بلکه تاریخ معاصر را روایت کردم و اینکه شواهد نشان می‌دهد هر اندازه ما اعراب به اسرائیل امتیاز دادیم گردنکشی، کشتار، ترور و شانه خالی کردن از توافقنامه‌های گذشته و طمع ورزی اسرائیل به سرزمین و مقدسات و آب‌ها و منابع ما بیشتر شد آیا این حقیقت نیست؟

دبیرکل حزب الله در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انتخابات اخیر اسرائیل گفت: از زمانی که مقاومت لبنان با گرایشهای مختلف خود و در مقدمه آن مقاومت اسلامی، وارد صحنه مبارزه شد اسرائیل در لبنان جز شکست چیزی نصیبش نشد بنابراین به شما می‌گویم از این افراد نترسید نه اینکه چیزی نیستند بلکه به خاطر اینکه شما قوی تر هستید زیرا شما قادر هستید شکست را به این آدمکشان و جنایتکاران تحمیل کنید.

سیدحسن نصرالله با اشاره به نتیجه مقاومت لبنانی‌ها در جنگ 33 روزه صهیونیست‌ها برضد لبنانی‌ها گفت : پس از جنگ ژوئیه، اسرائیلی‌ها کمیته وینوگراد را تشکیل دادند آنچه ژنرال‌ها و رهبران سیاسی اسرائیل درباره آن به اجماع رسیدند به این ترتیب بود:

  • اینکه نیروی هوایی به تنهایی نمی تواند درگیری را به نفع اسرائیل یکسره کند و برای یکسره کردن هر درگیری باید وارد درگیری گسترده و سریع و سخت زمینی شد تا پیروزی قاطع و شفاف به دست آورد همانگونه که باراک و اشکنازی و لیونی و اولمرت می‌گفتند.

دبیرکل حزب الله لبنان خطاب به مردم بیروت ادامه داد، نتیجه گیری می‌کنم که دشمن شما، اسرائیل دیگر همانند گذشته قدرتمند نیست و ما دیگر مانند گذشته ضعیف نیستیم البته اگر در گذشته ضعیف بوده باشیم.

سیدحسن نصرالله باردیگر درباره دستاوردهای مقاومت در جنگ 33 روزه 2006 گفت: مقاومت موجب شد تا صهیونیست‌ها بگویند اسرائیل عبرت گرفته است و با برگزاری مانور و تمرین در طول دو سال خود را مجهز و تقویت می‌کند که تجربه نوار غزه و ایستادگی شجاعانه، قهرمانانه و اسطوره‌ای مقاومت غزه و مردم غزه روی داد و رهبران سیاسی مقاومت اسلامی و رهبران و مبارزان در میدان وارد شدند و این تجربه، یک ویژگی منحصر به فرد به نتایج جنگ ژوئیه داد.

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: من امروز به شما می‌گویم از مهمترین عبرت‌های راهبردی جنگ غزه این است که نیروهای زمینی اسرائیل نیز نه تنها ناتوان تر از آن بودند که نبرد را به نفع اسرائیل یکسره کنند بلکه ناتوان تر از آن بودند که وارد نبرد واقعی شوند .

وی باردیگر با اشاره به اقدامات صهیونیست‌ها در زیرپا گذاشتن تعهداتشان تاکید کرد: ما هرگز با اسرائیل این دشمن تاریخی امت اسلامی سازش نخواهیم کرد.

کد خبر 75466

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز