جمعه ۲ اسفند ۱۳۸۷ - ۰۸:۵۱
۰ نفر

دوچرخه: باشگاه صباباتری در دومین حضور خود در رقابت‌های باشگاهی آسیا، کار دشواری را پیش‌رو خواهد داشت

این باشگاه  که در سال 1380 با خرید سهام و امتیاز باشگاه مهمات‌سازی تشکیل شد، هرچند سابقه طولانی در فوتبال باشگاهی ایران ندارد، ولی اکنون از باشگاه‌های خوب و قدرتمند فوتبال ایران به شمار می‌آید.

صباباتری در اولین سال‌های حضور خود، با جذب بازیکنان سرشناسی چون علی‌دایی، یحیی گل‌محمدی، سهراب بختیاری‌زاده و... توانست همه نگاه‌ها را متوجه خود کند و قهرمان جام حذفی ایران شود و به عنوان نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیا نیز شرکت کند. هرچند که بسیاری از کارشناسان، آینده صباباتری را مانند باشگاه‌هایی چون کشاورز، بهمن و ...  پیش‌بینی می‌کردند که سال‌های گذشته با سرمایه‌گذاری بسیار وارد عرصه فوتبال شدند، ولی خیلی زود از این عرصه حذف شدند. اما صبایی‌ها، تاکنون خلاف این نظر عمل کرده‌اند.
تیم صبا در اولین حضور خود در رقابت‌های باشگاه‌های  آسیا، با «الوحده» ‌امارات، «الکرامه» سوریه و «الغرافه» قطر هم‌گروه شد و  در اولین مسابقه خود در قطر، با دو گل علی دایی، بهترین گلزن ایران، الغرافه را شکست داد، ولی شکست این تیم در تهران، در برابر الکرامه سوریه و تساوی در برابر الوحده امارات، کار را برای صبایی‌ها مشکل کرد.

صبا در دیدارهای دور برگشت، ناکامی‌های قبلی را جبران کرد و با اختلاف چهار گل، الوحده امارات و الغرافه قطر را شکست داد و در صدر جدول گروه قرار گرفت. صبا در دیدار پایانی در برابر الکرامه سوریه  فقط به یک تساوی نیاز داشت، اما شکست در خانه حریف باعث شد تا این تیم در عین شایستگی، ناباورانه، وداع تلخی با جام باشگاه‌های آسیا داشته باشد. با توجه به تجربه اول این تیم در رقابت‌های آسیایی، نتیجه‌های آن چندان دور از ذهن نبود. اما اکنون  این باشگاه با کسب  تجربه‌های ارزنده‌ از سال‌های حضور در لیگ برتر و همچنین اولین حضور خود در آسیا، می‌تواند یکی از مدعیان جدی صعود از گروه اول باشد.

 باشگاه صبا باتری پس از انتقال امتیاز این تیم به استان قم، این بار تحت عنوان صبای قم و با مربیگری فیروز کریمی رودرروی حریفان قرار می‌گیرد. کریمی پیش از این با باشگاه پاس سابقه قهرمانی در رقابت‌های آسیایی را دارد. اکنون بازیکنانی چون غلامرضا رضایی، محمد نوری، عادل کلاه‌کج، فریدون فضلی، شیث رضایی و... در این تیم حضور دارند که برخی از آنها در تیم ملی نیز خوش درخشیده‌اندو می‌توانند در رقابت‌های آسیایی نیز مهره‌های کلیدی برای فیروز کریمی و صباباتری باشند. بازی‌خوانی کریمی  در کنار بازیکنان باتجربه و جوانان باانگیزه تیم،  می‌تواند حریفان صباباتری را در گروه اول لیگ قهرمانان آسیا غافلگیر کند. البته نباید فراموش کرد که «الهلال» عربستان، «الاهلی» امارات و «پاختاکور» ازبکستان حریفان کوچکی برای صبای قم نخواهند بود.

کد خبر 75308

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز