چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۷:۲۰
۰ نفر

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه* انتشار کتاب داستانی آیات شیطانی به قلم سلمان رشدی توطئه‌ای از سوی غرب بود

 که با هدف مقابله با اسلام و تحریف حقایق دینی و فرهنگی مسلمین و همچنین ایجاد تزلزل در باورهای مذهبی نسل جوان صورت گرفت.

در واقع غربی‌ها بعد از جنگ سرد حملات گسترده‌ای را علیه جهان اسلام به راه انداختند و به‌کرات به مقدسات مسلمانان اهانت کردند.

غرب، پس از آزمودن تمامی نقشه‌های خود در مقابله با فراگیر شدن اسلام در جهان، موجی از مبارزه فرهنگی علیه اسلام را شروع کردند و درصدد بودند با بهره‌گیری از ابزارهایی مثل نوشته‌های سلمان رشدی، ارزش‌های اسلامی را زیر سؤال ببرند و خود را از موج عظیم اسلامگرایی در امان نگه دارند.

سلمان رشدی نخستین مصداق بارز جنگ علیه تمدن اسلام بود که از طریق کمیته‌های اطلاعاتی و جاسوسی غرب تحت حمایت‌های مادی و سیاسی آنها علیه اعتقادات مذهبی مسلمانان آغاز شد.

در حالی که مسلمانان تمام دنیا از انتشار کتاب آیات شیطانی به خشم آمده بودند، می‌بینیم که ملکه انگلیس نشان شوالیه به نویسنده کتاب می‌دهد و نشریه‌های انگلیسی به تعریف و تمجید بی‌سابقه از نوشته سلمان رشدی می‌پردازند و جایزه ادبی سالانه انگلیس را به او می‌دهند.

تمامی این مستندات از موج اسلام‌ستیزی هماهنگ شده‌ای حکایت دارد که توسط غرب و لابی صهیونیسم به راه انداخته شده بود.  در آن زمان فتوای تاریخی حضرت امام خمینی(ره) هوشیار‌کننده دنیای اسلام بود. بعد از این فتوای تاریخی بود که ملت‌های مسلمان در مقابل هر نوع توهین و اهانت غربی‌ها علیه دین مبین اسلام واکنش نشان دادند.

به‌نظر می‌رسد، منظور اصلی امام از این فتوا حذف فیزیکی سلمان رشدی نبود بلکه هدف آمادگی دنیای اسلام در مقابل هجمه‌ای بود که دنیای غرب علیه مقدسات دین اسلام به راه انداخته بودند.

فتوای تاریخی امام خمینی(ره) در واقع توانست جهان اسلام را در مواجهه با نقشه‌‌های شوم غرب علیه مسلمانان هوشیار و متحد کند.

* عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس

کد خبر 75163

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز