دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱
۰ نفر

جورجیا ملونی در سال ۱۹۷۷ در رم در ایتالیا بدنیا آمد. وی از ۲۲ اکتبر ۲۰۲۲ به عنوان نخست وزیر ایتالیا خدمت می‌کند.

Giorgia Meloni/ جورجیا ملونی

به گزارش همشهری آنلاین، جورجیا ملونی زاده ۱۵ ژانویه ۱۹۷۷ یک سیاستمدار ایتالیایی است که از ۲۲ اکتبر ۲۰۲۲ به عنوان نخست‌وزیر ایتالیا خدمت کرده و اولین زنی است که این سمت را به دست آورده است. وی که از سال ۲۰۰۶ عضو مجلس نمایندگان است، از سال ۲۰۱۴ رهبر حزب سیاسی برادران ایتالیا و از سال ۲۰۲۰ رئیس حزب اروپایی محافظه کار و اصلاح طلب بوده است.

در سال ۱۹۹۲، ملونی به جبهه جوانان، شاخه جوانان جنبش اجتماعی ایتالیا، یک حزب سیاسی نئوفاشیست که در سال ۱۹۴۶ توسط پیروان سابق دیکتاتور فاشیست ایتالیا بنیتو موسولینی تأسیس شد، پیوست. او بعداً رهبر ملی جنبش دانشجویی، جنبش دانشجویی اتحادیه ملی  شد، وی در سال ۲۰۰۸ به عنوان وزیر جوانان ایتالیا در کابینه برلوسکونی چهارم منصوب شد و تا سال ۲۰۱۱ این سمت را برعهده داشت.   او در انتخابات ریاست جمهوری انتخابات پارلمان اروپا در سال ۲۰۱۴ و انتخابات شهرداری رم در سال ۲۰۱۶  ناموفق بود.  پس از انتخابات عمومی ایتالیا در سال ۲۰۱۸، او در کل هجدهمین دوره مجلس قانونگذاری ایتالیا،   را  اپوزیسیون رهبری کرد و  محبوبیت خود را در نظرسنجی ها افزایش داد، به ویژه در زمان مدیریت همه گیری COVID-۱۹ در ایتالیا توسط کابینه دراگی، یک دولت وحدت ملی که در آن  تنها حزب مخالف بود. پس از سقوط دولت دراگی، او در انتخابات عمومی ایتالیا در سال ۲۰۲۲ پیروز شد.

او یک پوپولیست راستگرا و ملی گرا بوده و مواضع سیاسی او به عنوان راست افراطی توصیف شده است که او آن را رد می کند. او خود را مسیحی و محافظه‌کار معرفی می‌کند و ادعا می‌کند از «خدا، کشور و خانواده» دفاع می‌کند. او مخالف اتانازی، ازدواج همجنس‌گرایان و تربیت دگرباشان جنسی است و می‌گوید خانواده‌های هسته‌ای منحصراً توسط جفت‌های زن و مرد اداره می‌شوند. سخنان او شامل لفاظی پدیدارگرایانه و نقد جهانی گرایی است. ملونی از محاصره دریایی برای جلوگیری از مهاجرت حمایت می کند و او به بیگانه هراسی و اسلام هراسی متهم شده است. او استعمار نو را عامل اصلی بحران مهاجران اروپا می دانست. او که از طرفداران سرسخت ناتو است، دیدگاه بدبینانه ای به اتحادیه اروپا دارد و اتحادیه اروپا را یک رئالیست اروپایی توصیف می کند و قبل از حمله روسیه به اوکراین در سال ۲۰۲۲، پس از آن متعهد شد که به اوکراین سلاح بفرستد.  

آخرین بروزرسانی  Apr ۳, ۲۰۲۳ - دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۲

کد خبر 751467
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha