رئیس پلیس راه کشور گفت: از ابتدای طرح نوروزی در ۲۴ اسفند تا روز ۱۲ فروردین، ۴۶۲ میلیون و ۳۴۸ هزار و ۱۹۱ تردد جاده ای توسط دوربین ها و سامانه‌های تردد شمار ثبت و ضبط شده است.

تصادف

به گزارش همشهری آنلاین، سردار حسن مومنی رئیس پلیس راه کشور به آمار جانباختگان طرح نوروزی اشاره و تصریح کرد: متاسفانه از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ۷۶۶ نفر از مسافران نوروزی در اثر تصادفات در جاده ها و شهرها جان‌باخته‌اند و در همین بازه زمانی نیز ۱۵ هزار و ۹۰۰ نفر مصدوم شده‌اند.

رئیس پلیس راه با بیان اینکه مهمترین نگرانی پلیس در بازگشت مسافران از سفرهای نوروزی خستگی و خواب آلودگی رانندگان است از رانندگان درخواست کرد: از تردد و رانندگی هنگام خواب آلودگی پرهیز کرده و بعد از استراحت اقدام به سفر کنند؛ همچنین بعد از هر دو ساعت رانندگی نیز ۱۵ دقیقه استراحت کنند.

 وی گفت: در محور های لغزنده شاهد افزایش تصادفات هستیم و با توجه به اینکه در برخی از استان‌ها بارندگی وجود دارد از رانندگان درخواست می‌کنیم از سرعت و سبقت غیرمجاز پرهیز کرده و با رعایت فاصله طولی مجاز و سرعت مطمئنه تردد کنند.

سردار مومنی خاطرنشان کرد: عدم توجه به جلو، سرعت و سبقت غیرمجاز و خستگی و خواب آلودگی از جمله مواردی است که ۸۲ درصد از تصادفات رانندگی را به خود اختصاص داده است. 

کد خبر 751246

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پليس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هزاران IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    0 0
    کیفیت خودرو ها هیچ تاثیری بر تعداد کشته ها نداشته اصلا خیلی جالبه .