دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹
۰ نفر

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از تجمیع گواهینامه‌های رانندگی در یک کارت خبر داد.

سردار سید کمال هادیانفر - هادیان فر

به گزارش همشهری آنلاین، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا گفت:‌ از مدتی قبل تمامی گواهینامه‌های رانندگی در یک کارت تجمیع شده است. بر این اساس دیگر اینطور نیست که یک گواهینامه برای موتور، یک گواهینامه برای خودرو و ... صادر شود و اطلاعات تمام گواهینامه‌های رانندگی پشت همان یک کارت گواهینامه درج خواهد شد.

وی با بیان اینکه اطلاعات مربوط به تمام گواهینامه‌های افراد در بانک اطلاعاتی پلیس موجود است، گفت:‌ بر این اساس مثلا اگر فردی گواهینامه پایه دو و سه و گواهینامه موتور داشته باشد، اطلاعات مربوط به آن و تاریخ اولین صدور گواهینامه در جدول پشت کارت درج خواهد شد.

هادیانفر درباره افرادی که ممکن است یک گواهینامه را دریافت کرده و مدتی بعد مثلا گواهینامه موتورسیکلت نیز دریافت کنند، گفت: ما اطلاعات این افراد را در اختیار داریم و زمانی که گواهینامه موتورسیکلت فرد صادر شود، ما این اطلاعات را روی همان گواهینامه فرد وارد می‌کنیم.

به گفته رئیس پلیس راهور فراجا علاوه بر این موارد از طریق کدتصویری (QR) که روی گواهینامه‌ها نصب شده، امکان دسترسی به تمام سوابق رانندگی صاحب گواهینامه و ... وجود دارد. البته این اطلاعات فقط از طریق دست‌افزارهای پلیس قابل مشاهده شد و دسترسی به آن برای دیگران ممکن نخواهد بود.

کد خبر 751328
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پليس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 5
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    3 0
    سردار چه خوش تیپ ‌و با شخصیته . چه خوبه که از افراد خوش سیما و مودب در راس کار استفاده بشه کلاس اون ارگان بالاتر میره .
  • محمد ساکی IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    2 0
    با سلام و خسته نباشید خدمت سردار عزیز خواهشمندم یه فکری به حال گواهی پایه دوم کنید دو سال از گواهینامه پایه دو بگذره که برا پایه یک شرکت کنیم بخدا ظلمه در حق راننده بنده ۳۰ سالمه از گواهینامه پایه دو هم یکسال گذشته خواهشمندم یه فکری به حال رانندگان مظلوم کنید یه طرح یا یکسالش کنید یه شش ماه کنید یه اینکه برای سنین بالا طرح دیگه ای بگذارید به والله سخته نون زن بچه ام از رانندگی در میاد الان داریم با کامیون ده تن به بالا دارم کار میکنم هزار خورده ای کیلو متر رانندگی میکنم با ترس و دل حرگی رانندگی میکنم از شما سردار عزیز تقاضا مندم که یه چاره اندیشی برای رانندگان مظلوم کنید ممنونم از لطفتان
  • ع IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    3 0
    افرین چه کارمهمی
  • ب IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    0 0
    سلام با تشکر ویژه از عزیزان راهنمایی ورانندگی و پلیس راهور بعضی شهرها از جمله کرج اراک و شهرهای دیکه حالت عبوری دارن و کمربندی اراک بعلت ورودی دور از دسترس و استاندارد نبودنداستفاده نمیشه یا کمتر کمربندی نمک کوه مخصوصا خودروهایزسنگین که خوبه در راههای کشور جاده جدادبراشون باشه با توجه به شرایط این عزیزان و جادها توسعه و مکان‌ها بهم نزدیک شه و اینطور نباشه که همه بیان از مرکز یا کرج برن و خود کرج از انوباندساوه ی جاده جدا غیر مسکونی داشته باشه خیلی خوبه جاده‌ های شهری بین شهری روستایی خوبه تعریض خط کشی نقاط حادثه خیز حذف نور مناسب باشه چاله چوله ها کرفته شه در محور اراک به توره مخصوصا نزدیک اراک خیلی ناجور هست از جای دیکه برن خیلی خوب میشه راه‌آهن م به زیر زمین وایستاگاهها به اول یا آخر شهر ونوسازی بشه و از مکانش استفاده بشه عالیه جاده اراک به توره در مسیر رفت به بلوار وروریزشهر وصل شه خوبه و پلیس راهنمایی رانندگی هوشمند و ماهواره‌ای شه و راننده های خاطی بهسوندپیامک داده شه اراک توره شوتی ام زیاد داره و خیلی خطرناک شده