مجموع نظرات: ۱
پنجشنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۷
۰ نفر

مسکن‌های خوبی برای هر دردی وجود دارد و در دل طبیعت گیاهانی رشد می‌کنند که قادر هستند مرهم خوبی باشند. در این مطلب شما را با چند گیاهی که تسکین دهنده درد هستند آشنا می‌کنیم.

Arnica - آرنیکا - گیاهان دارویی

به گزارش همشهری آنلاین، برای همه ما پیش می‌آید که پایمان پیچ بخورد، یا دچار آفت دهان، دندان درد و گوش درد و غیره شویم. در این صورت این عضوهای بدن به درد می‌آید و دچار التهاب می‌شود؛ اما برای هر دردی مسکن‌های خوبی وجود دارد و در دل طبیعت گیاهانی رشد می‌کنند که قادر هستند مرهم خوبی باشند.

برای همه ما پیش می‌آید که پایمان پیچ می‌خورد، رگ به رگ شده یا دچار آفت دهان، دندان درد و گوش درد و غیره شویم. در این صورت این عضوهای بدن به درد می‌آید و دچار التهاب می‌شود.

 برای هر دردی مسکن‌های خوبی وجود دارد و در دل طبیعت گیاهانی رشد می‌کنند که قادر هستند مرهم خوبی باشند. در این مطلب شما را با چند گیاهی که تسکین دهنده درد هستند آشنا می‌کنیم.

خداحافظی با آفت‌ها با کمک نعنا فلفلی

یک راه حل سریع و مطمئن برای خلاص شدن از آفت دهان استفاده از نعنا فلفلی است. این گیاه علاوه بر رفع آفت‌ها باعث تسکین و بی‌حسی دردهای ناشی از آن می‌شود.

روش استفاده به این صورت است که یک قاشق چای خوری چوب میخک، یک قاشق چایخوری برگ نعنا فلفلی و یک قاشق چای خوری آویشن را در یک فنجان آب جوش بریزید و کاملا مخلوط کنید. یک گلوله پنبه را به این مخلوط آغشته کرده و روی آفت بگذارید.

به یاد داشته باشید از این روش برای کودکان به خصوص کودکان زیر ۵ سال استفاده نکنید.

قاتل دندان درد | ۱۰ گیاهی که ضد درد هستند و حکم مسکن دارند

اسطوخودوس برای تسکین سوختگی

همیشه در منزل یا جعبه کمک‌های اولیه مسافرتی خود یک شیشه روغن گیاه اسطوخودوس داشته باشید. این گیاه تسکین دهنده، ضد اسپاسم و آرام بخش است و تمام خواص یک مسکن را داراست.

روش استفاده: به این شکل است که چند قطره روغن گیاهی اسطوخودوس را به محل دردناک بمالید. استفاده از این روغن برای تسکین درد و بهبود سوختگی‌های جزئی فوق‌العاده است. مالش عضلات دردناک با روغن اسطوخودوس نیز کارساز است.

اگر دندانتان درد می‌کند می‌توانید چند قطره از این روغن را روی گونه‌هایتان بمالید و به آرامی ماساژ دهید.

قاتل دندان درد | ۱۰ گیاهی که ضد درد هستند و حکم مسکن دارند

غرغره با مریم گلی برای تسکین گلودرد

مریم گلی خواص قابضی دارد و باعث تسکین گلودرد می‌شود.این گیاه به انقباض بافت‌های تحریک شده مخاط کمک کرده و باعث التیام آنها می‌شود.

مریم گلی ضد تعریق است و باعث کاهش ترشحاتی می‌شود که التهاب را بیشتر می‌کند.

روش استفاده: ۲ گرم برگ مریم گلی خشک را با یک فنجان آب جوش دم کنید. محلول را صاف کرده و اجازه دهید خنک شود. هر روز با این محلول غرغره کنید تا علائم بیماری از بین برود. استفاده از این گیاه برای خانم‌های باردار و شیرده توصیه نمی‌شود.

برای تسکین سردرد، یک قطره روغن گیاهی نعنا فلفلی و یک قطره روغن گیاهی بابونه را با هم مخلوط کرده روی پیشانی و گیجگاه زده و به آرامی ماساژ دهید.

قاتل دندان درد | ۱۰ گیاهی که ضد درد هستند و حکم مسکن دارند

آرنیکا برای تسکین پیچ خوردگی و خونمردگی

برای تسکین پیچ خوردگی و خونمردگی با آن گل‌های کوچک زرد رنگ شهرت زیادی در تسکین درد دارد؛ به خاطر اینکه حاوی خواص ضد التهابی بوده و مسکن طبیعی است.اگر پایتان پیچ خورد، رگ به رگ شده یا ضربه دیده این ماده را بزنید و به آرامی بمالید.

روش استفاده: پماد آرنیکا در داروخانه‌ها به فروش می‌رسد. می‌توانید مقداری از آن را روی محل رگ به رگ شده یا ضربه دیده بزنید و به آرامی ماساژ دهید.

قاتل دندان درد | ۱۰ گیاهی که ضد درد هستند و حکم مسکن دارند

گیاه عروس چمنزار برای مقابله با تاندونیت

تاندونیت از التهاب تاندون‌ها ناشی می‌شود و باعث می‌شود از محلات مجاور با کوچک‌ترین حرکتی تیر کشیده و دردهای شدیدی ایجاد شود. خوشبختانه عروس چمنزار خواص ضد التهابی دارد و می‌تواند به صورت باعث تسکین دردها شود.

این گیاه به اندازه آسپرین کارایی دارد و همچنین باعث می‌شود که مفاصل نرمی و تحرک خود را بازیابند.

روش مصرف: برای هر فنجان آب جوش، یک قاشق چایخوری گیاه عروس چمنزار ریخته و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه دم بکشد. سپس آن را مصرف کنید. می‌توانید روزانه دو مرتبه از این دمنوش را میل کنید.

اگر دچار مشکلات گوارشی هستید و یا به آسپرین آلرژی دارید نباید از این گیاه استفاده کنید.

بابونه؛ برای تسکین میگرن و دردهای گوارشی

 برای سردردهای شدید،میگرن و یا سردردهای جزئی روزانه، بابونه می‌تواند باعث تسکین سردرد، رفع خارش پوست و تسکین دردهای گوارشی شود. گیاه بابونه ضد التهاب است و می‌تواند به ناحیه دردناک نفوذ کرد و درد را از بین ببرد.

روش استفاده: برای تسکین خارش پوست ۱۰ قطره از روغن بابونه را با ۱۰ قطره  روغن گیاهی شمعدانی معطر و ۱۰ میلی‌لیتر روغن حمام یا روغن زیتون مخلوط کرده و به آب وان اضافه کنید و ۲۰ دقیقه در آن بخوابید.

برای دردهای گوارشی نیز دو قطره از روغن بابونه را با پنج قطره روغن بادام شیرین مخلوط کرده و روزانه سه مرتبه روی شکمتان ماساژ دهید.

برای تسکین سردرد یک قطره روغن گیاهی نعنا فلفلی و یک قطره روغن گیاهی بابونه را با هم مخلوط کرده روی پیشانی و گیجگاه‌ها زده و به آرامی ماساژ دهید. دقت کنید که استفاده از روغن‌های گیاهی برای خانم‌های باردار، شیرده و کودکان توصیه نمی‌شود.

قاتل دندان درد | ۱۰ گیاهی که ضد درد هستند و حکم مسکن دارند

پودر شیرین بیان

 شاید تصور کنید که ورم گوش فقط برای کودکان پیش می‌آید اما  گوشت زودتر آن را نیز درگیر می کند. در صورت بروز این مشکل می‌توانید به گیاه شیرین بیان و اعتماد کنید.

پودر این گیاه ضد درد است و باعث تسکین پودری زرد است و باعث تسکین دردهای ناشی از ورم گوش می‌شود.

روش استفاده: افراد بزرگسال می‌توانند روزانه ۴ تا ۵ بار از کپسول‌های ۱۵۰ میلی گرمی پودر شیرین بیان استفاده کنند تا درد گوششان از بین برود.

توجه داشته باشید مصرف کپسول‌ها برای افرادی که از فشار خون بالا رنج می‌برند و همچنین برای خانم های باردار توصیه نمی‌شود. این افراد قبل از مصرف این گیاه باید حتماً نظر پزشکی خود را جویا شوند.

سرو کوهی

میوه سرو کوهی خواص ضد روماتیسمی دارد. این میوه‌های کوچک خاص دیورتیک یا ادرار آور بالایی دارند و سموم و اسید اوریک بدن را دفع می‌کنند. در واقع سرو کوهی مسکنی طبیعی،ضد التهاب و ادرارآوری قوی محسوب می‌شود.

روش استفاده: چند قطره روغن سرو کوهی را در یک قاشق روغن زیتون یا روغن بادام شیرین حل کرده و مناطق دردناک را به آرامی ماساژ دهید. می‌توانید این کار را روزانه ۲ تا ۳ مرتبه انجام دهید. همچنین میت‌وانی با نظر پزشک از جوشانده میوه سرو کوهی نیز استفاده کنید.

ریحان

روغن گیاهی ریحان ضد اسپاسمی قوی است که با گرفتگی عضلانی مقابله می‌کند. این گیاه برای مقابله با قاعدگی دردناک و ورم معده استفاده می‌شود.

روش استفاده: برای تسکین دردهای قاعدگی،سه قطره روغن گیاهی ریحان را با ۵ قطره روغن زیتون مخلوط کرده و زیر شکم را ماساژ دهید.

برای مقابله با کولیت روده، دو قطره روغن گیاهی ریحان را روی شکم و به منطقه دردناک زده و به آرامی ماساژ دهید.

قاتل دندان درد | ۱۰ گیاهی که ضد درد هستند و حکم مسکن دارند

چوب میخک

چوب میخک ضد عفونی کننده و بی‌حس کننده است. از این گیاه به ویژه برای تسکین دندان درد مشکلات لثه و ضدعفونی کردن دهان استفاده می‌شود.

روش استفاده: به این شکل است که برای مقابله با دندان درد یک قطره روغن گیاهی چوب میخک را روی لثه زده و با نوک انگشت به آرامی ماساژ دهید. می‌توانید این کار را به مدت ۲ تا ۳ روز و روزانه ۳ تا ۵ مرتبه تکرار کنید. البته در نهایت باید به دندانپزشک مراجعه کنید.

قاتل دندان درد | ۱۰ گیاهی که ضد درد هستند و حکم مسکن دارند

کد خبر 750971
منبع: فارس

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha