دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۹:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: روزنامه الرای کویت در مقاله‌ای با عنوان (آیت‌الله) خامنه‌ای نماد عزت، نوشت:

بسیاری از نویسندگان از بیم آنکه اتهاماتی به آنها وارد نشود از ستایش واقعگرایانه از جمهوری اسلامی ایران خودداری می‌کنند به همین سبب بسیاری از ویژگی‌های مثبت جمهوری اسلامی را که ملت های عربی و اسلامی به وضوح آن‌ها را می‌بینند و رسانه‌های ما نیز آن‌ها را منعکس نمی‌کنند و حتی آن‌ها را وارونه جلوه می‌دهند، نادیده می‌گیرند

به گزارش واحد مرکزی خبر، نویسنده الرای می‌افزاید: سیاست خارجی ایران بخصوص سیاستی که این کشور در برابر سلطه صهیونیستی آمریکایی بر منطقه عربی و اسلامی در پیش گرفته است از جمله ویژگی‌های مثبت این کشور به شمار می‌رود. لبنان و فلسطین بارزترین مناطقی هستند که مقابله ایران با سلطه صهیونیستی آمریکایی در آن نمودار می‌شود.

ناظران اوضاع ایران می‌دانند که (آیت الله) سیدعلی خامنه‌ای رهبر معظم ایران استراتژی‌های کلی نظام جمهوری اسلامی را از طریق نهادهای مختلف تعیین می‌کند و نظارت بر سیاست خارجی را بر عهده دارد.

ناظران اوضاع ایران همچنین می‌دانند که افتخار تثبیت و تحکیم یکی از اساسی‌ترین اهداف سیاست خارجی ایران یعنی تحقق «عزت»‌ از آن رهبر معظم این کشور است هر چند که این کار هزینه سنگینی دارد.

نویسنده در ادامه اظهارات سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان و همچنین رهبران حماس و جهاد اسلامی فلسطین درباره (آیت الله)‌خامنه‌ای را بیانگر نقش محوری ایشان در پیروزی‌های مقاومت لبنان و فلسطین دانست و افزود: ما نیز بخشی از امت عرب و جزئی از کسانی هستیم که از پیروزی به دست آمده در غزه و جنوب لبنان احساس افتخار می‌کنند به همین سبب می‌خواهیم از (آیت الله) علی‌خامنه‌ای به سبب نقشی که در این پیروزی‌ها و به وجود آوردن احساس عزت در میان ملت‌های عربی و اسلامی ایفا کرده است صمیمانه تشکر کنیم

ایران پیوسته در مسیر موفقیت

روزنامه الرای کویت: جمهوری اسلامی ایران در طول سی سالی که از انقلاب می‌گذرد پیوسته مسیر موفقیت را پیموده است.

حسن عبدالله در روزنامه الرای کویت در مقاله‌ای با عنوان «انقلاب سی ساله» با اشاره به تاریخچه تاسیس امپراطوری ایران در زمان کوروش کبیر و ورود اسلام به این کشور ، ورود امام خمینی (ره) به ایران در سال هزار و نهصد و هفتاد و نه در پی سقوط رژیم شاه و تاسیس جمهوری اسلامی ایران را در واقع به منزله تجدید عهد ایران با اسلام دانست و افزود : از آن زمان به بعد ایران به رغم مشکلاتی که با آنها روبرو شده و دسیسه هایی که بر ضد این کشور چیده شده است روز به روز مسیر موفقیت را پیموده است.

نویسنده در ادامه به حمله رژیم بعثی عراق به ایران در سال های اول پیروزی انقلاب که تلفات و خسارات زیادی به دو کشور و منطقه وارد آورد اشاره کرد و گفت : با این حال ایران از دست دشمن سرسخت خود رهایی یافت و اکنون نظامی طرفدار ایران حکومت عراق را به دست گرفته است.

حسن عبدالله در ادامه به عبارت «شیطان بزرگ» و دیدگاه ایران و آمریکا نسبت به یکدیگر اشاره کرد و افزود : هرچند آمریکا از مدت ها پیش در منطقه پایگاه های دائمی ایجاد کرد و به حمایت سیاسی، مادی و نظامی از موجود نامشروعی به نام اسرائیل پرداخت ،اما ایران نیز اقدامات مشابهی انجام داد و با حمایت از سوریه، جنوب لبنان، حماس و جهاد اسلامی به مهارکردن اسرائیل پرداخت.

نویسنده در ادامه می افزاید : اکنون باید بگویم اگر ایرانی ها اشتباه کرده اند و صلاح ما را نمی خواهند و به هر کجا می روند منافع خود را مد نظر دارند آمریکایی ها نیز همین کار را کرده اند ، اگر ترس از ایران وجود دارد همین ترس از آمریکا نیز وجود دارد ، اگر حزب الله و حماس متهم به وابستگی به خارج هستند همین اتهام به دولت لبنان و تشکیلات خودگردان فلسطین نیز وارد است، پس فرق بین آنها چیست؟

پس از گذشت سه دهه از انقلاب ایران به نظر می رسد این ایران همچنان مسیر موفقیت را می پیماید. این کشور اکنون از نظر برنامه هسته ای صلح آمیز یک قدرت هسته ای به شمار می رود و با استفاده از موشک های بالستیک وارد فضا شده است.

بارزترین موفقیت ایران نیز همان چیزی است که منوچهر متکی وزیر خارجه ایران در داووس به آن اشاره کرد و گفت : آمریکا بی جهت و از موضع قدرت دست خود را برای مذاکره دراز نکرده اند ، آمریکایی ها خوب می دانند که از روی ضعف دست خود را برای مذاکره دراز کردند و در صورتی که این ضعف نبود ماهها پیش با استفاده از ناوگان های خود به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله کرده بودند

کد خبر 74991

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز