همشهری آنلاین: معاون عملیات پلیس تهران بزرگ از تمهیدات این نیرو برای برقراری نظم و آرامش در بازی تیم ملی ایران با کره جنوبی و نیز داربی بزرگ تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، معاون عملیات پلیس تهران بزرگ، از استقرار نیروهای پلیس در داخل و خارج استادیوم آزادی برای برقراری نظم و امنیت بازی استقلال و پرسپولیس در روز جمعه 25 بهمن ماه خبر داد و اظهار کرد: در صورت وجود هر مشکلی، مسوولان مربوطه باید پاسخگو باشند.

سرهنگ خانچرلی درباره تمهیدات پلیس در برگزاری داربی پایتخت با اشاره به این که برنامه‌ریزی‌های لازم مانند سنوات گذشته برای این دیدار انجام شده است، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، نظم و امنیت این بازی در داخل استادیوم توسط چندین فرماندهی واحد و خارج از ورزشگاه نیز توسط سرکلانتری‌ها و پلیس راهنمایی و رانندگی تامین خواهد شد.

وی ادامه داد: در روز بازی، ایستگاه‌های پلیس برای جلوگیری از بروز اخلال‌های احتمالی از سوی تماشاگرنماها در سطح شهر مستقر خواهند شد.

وی با بیان این که تعداد زیاد تماشاگران تاثیری در تعداد نیروهای امنیتی و پلیس نخواهد داشت، افزود: برای برقراری نظم و امنیت این بازی تدابیر لازم اتخاذ شده است و پلیس با در اختیار داشتن نیروهای احتیاط در صورت لزوم، تجدید نیرو خواهد کرد.

وی درباره بازی ایران و کره‌جنوبی در پاسخ به این سوال که فرماندهی میدان در این بازی با توجه به موج تبلیغاتی صورت گرفته و استقبال تماشاگران چگونه خواهد بود؟ اظهار کرد: فرماندهی میدان در ارتباط با کنترل جمعیت بر عهده پلیس است که در این رابطه با بلوک‌بندی استادیوم برای هر میدان یک فرمانده در نظر گرفته خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به احتمال استقبال تماشاگران از بازی ایران ـ کره جنوبی ممکن است، حادثه تلخ کشته شدن چند تن از تماشاگران بر اثر ازدحام در بازی ایران ـ ژاپن که در سال 84 رخ داد، تکرار شود، گفت: حادثه‌ای که در گذشته رخ داد، تجربه‌ای برای مدیران میدان و پلیس بود و نیروی انتظامی نیز در جلساتی که با مسئولان ورزشی داشته است، فرایند ورود و تخلیه برای برگزاری یک بازی در یک استادیوم یک‌صد هزار نفره را اعلام کرده و قطعا اگر این اقدامات به درستی انجام شود، اتفاقی رخ نخواهد داد. همچنین در صورت وجود ضعف در برگزاری بازی، مسوول مربوطه باید پاسخگو باشد.

وی در رابطه با موضوع بلیت فروشی دو بازی پیش رو نیز اظهار کرد: پلیس نظرات خود را مبنی بر این که بهتر است، بلیت فروشی در نقاط مختلف شهر صورت گیرد تا از ازدحام در استادیوم جلوگیری شود را به کمیسیون‌های ورزشی ارائه کرده است، اما بنابر آخرین مصوبه بناست، بلیت فروشی دو بازی ایران ـ کره‌جنوبی و استقلال و پرسپولیس در استادیوم انجام شد که پلیس نیز در این رابطه تمهیدات لازم را انجام خواهد داد و نیروهای خود را یک روز قبل از بازی‌ها در ورزشگاه مستقر خواهد کرد

کد خبر 74836

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز