بزرگ‌ترین و پرآوازه‌ترین بازار گل تهران، بازار گل امام‌رضا(ع) نام دارد که به بازار گل خاوران هم معروف است.

بازار گل

به گزارش همشهری آنلاین، این بازار گل ۷۸ هزارمترمربعی در سال ۷۶ به دلیل آنکه زمینش اجاره‌ای بود از بزرگراه شهید محلاتی به مکان فعلی منتقل شد. برای دسترسی به بازار گل امام رضا(ع) کافی است به میدان ثامن الحجج(ع) بروید و از آنجا پس از طی ۴ کیلومتر از بزرگراه امام رضا(ع) به بازار گل می‌رسید. آن حوالی انبوه خودروهای شخصی در لاین کندرو بزرگراه امام رضا(ع) می‌تواند راهنمای خوبی برای شما باشد.

بزرگ‌ترین بازار گل کشور در این منطقه است | سراغی بگیریم از ارزان‌ترین‌ تا گران‌ترین‌ها در بهار دل‌انگیز

گل‌ها از کجا می‌آیند؟

بازار گل امام رضا(ع) بزرگ‌ترین بازار گل و گیاه کشور است و ۸۰‌درصد تولیدات گل در سراسر ایران در این بازار عرضه می‌شود. گل‌ها از شهرهای مختلف نظیر پاکدشت، خمین، اهواز، دزفول، دماوند و... به این بازار آورده می‌شود و تعداد مراجعه‌کنندگان در روزهای عادی بیش از ۲ هزار نفر و در مناسبت‌ها و تعطیلات بیش از ۵ هزار نفر است.

 گل‌ها کجا می‌روند؟

از مجموعه ۱۴ سوله بازار گل امام رضا(ع)، ۱۰ سوله آن به عرضه انواع و اقسام گل‌های شاخه‌بریده و گیاهان فصلی و ۲ سوله به گیاهان آپارتمانی اختصاص دارد. ۲ سالن ویژه نیز برای عرضه اقلام تزیینی، سبد گل، لوازم باغبانی و... در نظر گرفته شده است. از این بازار روزانه هزاران شاخه گل با خودروهای یخچال‌دار به استان‌های اصفهان، خراسان، فارس و آذربایجان ارسال می‌شود.

بزرگ‌ترین بازار گل کشور در این منطقه است | سراغی بگیریم از ارزان‌ترین‌ تا گران‌ترین‌ها در بهار دل‌انگیز

 ساعت کار به وقت گل!

فعالیت بازار گل صبحگاهی است و کسبه‌اش می‌گویند با باز شدن چشم گل‌ها شروع و با خسته شدنشان به پایان می‌رسد! چشم گل‌ها هم حساس است و زیر آفتاب ظهر دیگر خسته می‌شود! به همین دلیل رقابت عمده‌فروشان و مغازه‌داران برای خرید از همان صبح زود آغاز می‌شود. ساعت ۱۰ صبح هم دیگر زمان حراج است و حالا شهروندان هستند و گل‌های رنگارنگ و خوش‌عطر با قیمت مناسب. اول صبح که به بازار بروید نخستین چشم‌انداز بازار ردیف خودرو شخصی، وانت‌بار، نیسان و... است و دسته‌دسته گل‌های تازه که جابه‌جا می‌شود. اینجا بازاری است همچون گلستانی پر از گل و به اقتضای طبیعت، بهار پرکارترین فصل بازار است. فعالیت بازار گل هر روز ساعت ۵ صبح شروع و تا ساعت ۱۱ تمام می‌شود. در روزهای تعطیل غرفه‌ها تا ساعت ۱۲ ظهر هم باز هستند.

 از گران‌ترین تا ارزان‌ترین

میخک و رز ارزان‌ترین گل‌های بازار هستند. گل‌های خارجی با اسم‌های عجیب‌شان معمولاً گران‌ترین‌ها هستند؛ به‌خصوص انواع گل‌های هلندی. اما برخی انواع گل ارکیده گران‌ترین محصول بازار هستند. بازار گل امام رضا(خاوران) در تهران مسیر جاده خاوران، بعد از شهرک مشیریه است که به دلیل نزدیکی این مجموعه به بازار گل شهید محلاتی و بازار گل بهشت زهرا(س)،‌ برخی افراد آن را با ۲بازار دیگر اشتباه می‌گیرند.

کد خبر 747929

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha