بسیاری از ما از اواسط زمستان که می‌شود کم‌کم خود را برای بهار آماده می‌کنیم و سعی می‌کنیم با خرید گل و گیاهان مختلف، سبزی و طراوت بهار را به خانه‌هایمان بیاوریم. در شهر تهران بازارهای گل متعددی وجود دارند که هر کدام در یک منطقه از شهر وجود دارند و برای ساکنین آن مناطق در دسترس‌تر هستند.

flower market - گل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بسیاری از ما از اواسط زمستان که می‌شود کم کم خود را برای بهار آماده می‌کنیم و سعی می‌کنیم با خرید گل و گیاهان مختلف، سبزی و طراوت بهار را به خانه‌هایمان بیاوریم. در شهر تهران بازارهای گل متعددی وجود دارند که هر کدام در یک منطقه از شهر وجود دارند و برای ساکنین آن مناطق در دسترس‌تر هستند. اسم بازار گل محلاتی را احتمالات خیلی‌ها شنیده‌اند و شاید تا به حال از آنجا خرید هم کرده باشند؛ اما تهران تنها یک بازار گل ندارد! در ادامه با مهم‌ترین بازارهای گل تهران و نحوه دسترسی به آنها آشنا می‌شویم.

۱- بازار گل محلاتی

یکی از معروف‌ترین و البته بزرگ‌ترین بازارهای گل تهران در بزرگراه محلاتی قرار گرفته و به همین دلیل به نام بازار گل محلاتی شناخته می‌شود. در این بازار بزرگ روزانه بیش از ۱.۵ میلیون گل و گیاه برای فروش عرضه می‌شود و شاید از نظر تنوع گل‌ها در تهران بی‌نظیر باشد. بازار گل محلاتی یکی از شناخته شده‌ترین بازارهای گل تهران است و بسیاری از گلفروشان، کسانی که قصد خرید عمده گل و گیاه را دارند و مردم عادی که برای منزل و خانه شان گل می‌خواهند به این بازار بزرگ می‌آیند و با قیمتی به مراتب ارزان‌تر از سطح شهر خرید می‌کنند.

البته برای رفتن به بازار گل محلاتی باید کمی سحرخیز باشید چراکه ساعت کاری این بازار از ساعت ۴:۳۰ صبح تا ۱۱:۳۰ است. با این حال در روزهای آخر هفته یا در مواقعی که تعداد مشتریان زیاد است گاهی ممکن است این بازار تا ظهر و حوالی ساعت ۱۴ یا ۱۵ هم باز باشند. اما برای اطمینان بیشتر توصیه می‌کنیم صبح زود به بازار بروید که تنوع محصولات بیشتر است.

در این بازار، انواع گل‌های شاخه‌ای، گل و گیاهان آپارتمانی، گل‌ها و گیاهان آفتابی و فضای باز و همین طور انواع گلدان‌های سفالی و شیشه‌ای، گل‌ها و درختچه‌های مصنوعی، کود و خاک و حتی وسایل تزیینی ماشین عروس و مربوط به آن هم فروخته می‌شود.

بازارهای گل تهران کجا هستند؟ | آدرس ۵ بازار گل معروف تهران

چطور به بازار گل محلاتی برویم؟

بازار گل تهران در بزرگراه شهید محلاتی، خیابان نبرد جنوبی، خیابان زمزم و پایین‌تر از دادگاه خانواده قرار گرفته است. برای دسترسی به این بازار از روش‌های مختلف می‌توانید استفاده کنید:

اتومبیل شخصی: از آن جا که احتمالا با مراجعه به این بازار کلی خرید می‌کنید خیلی‌ها ترجیح می‌دهند با اتومبیل شخصی به بازار گل محلاتی بروند. خوشبختانه این بازار دسترسی بسیار خوبی دارد و در حاشیه بزرگراه محلاتی قرار گرفته است.

مترو: با استفاده از مترو و خطوط مختلف می‌توانید خود را به ایستگاه مترو نبرد در خط چهار مترو برسانید و از آن جا با تاکسی به بازار گل محلاتی بروید.

اتوبوس: در حاشیه بزرگراه محلاتی، پارک سوار اتوبوسرانی قرار گرفته که به مقاصد هفت تیر و میدان راه‌آهن حرکت می‌کنند. بنابراین می‌توانید از این مکان‌ها سوار اتوبوس شوید و به باغ گل محلاتی بروید. علاوه بر این، خط اتوبوس بلوار ابوذر به بهارستان و بلوار ابوذر به سعدی نیز از بزرگراه محلاتی عبور می‌کنند و می‌توانند شما را به این بازار برسانند.

تاکسی: با استفاده از خطوط تاکسیرانی مختلف می‌توانید به بازار گل محلاتی بروید. این تاکسی‌ها در مکان‌های زیر مسافران را سوار می‌کنند:

  • ابتدای بزرگراه محلاتی در چهارراه سیروس
  • ابتدای بزرگراه محلاتی در میدان امام خمینی
  • ابتدای بزرگراه محلاتی در میدان هفت تیر

۲- بازار گل خاوران (امام رضا)

بازار گل خاوران هم یکی دیگر از بازارهای گل تهران است که در منطقه جنوب شرق شهر قرار گرفته است. این بازار هم یکی از بزرگ‌ترین بازارهای گل منطقه است و به دلیل قرارگیری در اتوبان امام رضا به اسم بازار گل امام رضا هم شناخته می‌شود. این بازار خیلی شیک و مدرن نیست و اکثر غرفه‌ها با مصالح موقتی ساخته شدند، اما به دلیل کیفیت و تازگی محصولات و همین طور قیمت بسیار مناسبش طرفداران زیادی دارد و افراد زیادی برای خرید عمده یا جزئی گل به این بازار می‌آیند. برای خرید گل از این بازار هم مثل سایر بازارهای گل تهران باید سحرخیز باشید و صبح زود حرکت کنید.

آدرس: تهران، اتوبان امام رضا، ضلع جنوب و غرب شهرک صنعتی خاوران، بازار گل امام رضا

بازارهای گل تهران کجا هستند؟ | آدرس ۵ بازار گل معروف تهران

۳- بازار گل بهشت زهرا

اگر در روزهای پنج شنبه و جمعه به بهشت زهرا رفته باشید حتما دستفروشانی را دیده‌اید که در حاشیه اتوبان آزادگان به فروش گل مشغولند. اگر برایتان سوال پیش آمده که این همه دستفروش این همه گل را از کجا می‌آورند باید بدانید که کمی جلوتر یکی از بزرگ‌ترین بازارهای گل تهران قرار گرفته است. این بازار در ابتدای اتوبان بهشت زهرا و بعد از صالح آباد قرار دارد و بهترین راه برای دسترسی به آن با استفاده از اتومبیل شخصی است.

آدرس: ابتدای اتوبان بهشت زهرا، بعد از صالح آباد

بازارهای گل تهران کجا هستند؟ | آدرس ۵ بازار گل معروف تهران

۴- بازار گل شهید فکوری

یکی از بهترین بازارهای گل تهران برای شهروندانی که در مناطق غربی و جنوب غربی تهران زندگی می‌کنند بازار گل فکوری است که خیلی‌ها از وجود آن بی‌خبرند. این بازار دقیقا بعد از میدان آزادی و ابتدای جاده مخصوص کرج قرار گرفته و به دلیل سهولت در رفت و آمد و تردد طرفداران زیادی پیدا کرده است. البته از نظر وسعت و تنوع محصولات این بازار به پای بازار محلاتی نمی‌رسد، اما با کمی جست‌وجو می‌توانید گل‌ها و گیاهان بسیار زیبایی را خریداری کنید. در این بازار انواع گل‌ها و گیاهان آپارتمانی و زینتی، انواع گل‌های آفتابی و باغچه‌ای و همین طور کاکتوس، گل‌های شاخه‌ای و لوازم باغبانی، انواع گلدان، خاک و کود و … با قیمتی ارزان به فروش می‌رسد.

چطور به بازار گل شهید فکوری برویم؟

بازار گل فکوری ابتدای جاده مخصوص قرار دارد و با اتومبیل شخصی به‌راحتی می‌توانید به این بازار بروید. در صورتی که قصد دارید با استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی به این بازار بروید می‌توانید با اتوبوس یا تاکسی از نقاط مختلف به میدان آزادی برسید و با کمی پیاده روی به بازار گل فکوری بروید. از طریق مترو هم می‌توانید در ایستگاه مترو آزادی پیاده شوید و پس از چند دقیقه پیاده‌روی به این بازار برسید. خوبی و مزیت اصلی این بازار این است که بر خلاف اکثر بازارها که فقط تا حوالی ظهر باز هستند تا حوالی ساعت ۸ شب باز است و به همین دلیل می‌توانید حتی بعد از ساعت کاری و در طول هفته هم به این بازار بروید.

بازارهای گل تهران کجا هستند؟ | آدرس ۵ بازار گل معروف تهران

۵- بازار گل غرب تهران (آبشناسان)

اگر ساکن غرب تهران هستید و دوست دارید به مناسبت فرا رسیدن فصل بهار باغچه منزلتان را گلکاری کنید لازم نیست تا بازار محلاتی یا سایر بازارها بروید. در بزرگراه شهید آبشناسان یکی از بهترین بازارهای گل تهران قرار دارد که با کمی رانندگی می‌توانید به آن جا برسید. این بازار هم برای برای کسانی که خیلی سحرخیز نیستند و نمی‌توانند صبح خیلی زود برای خرید گل بیدار شوند مناسب است. ساعات کاری این بازار از ساعت ۹ صبح تا ۱ ظهر و از ساعت ۴ بعدازظهر تا ۸ شب است و انواع گل‌ها و گیاهان آپارتمانی و زینتی و گل‌های باغچه‌ای و آفتابی را به فروش می‌رسانند. البته این بازار محصولاتش را از بازارهای گل بزرگ‌تر مثل محلاتی و خاوران تهیه می‌کند، به همین دلیل کمی قیمت هایش از آن جا بالاتر است. اما با توجه به موقعیت بسیار خوب و دسترسی مناسبی که دارد بسیاری از ساکنین غرب تهران ترجیح می‌دهند برای خرید گل و گیاه به این بازار بیایند.

این بازار خیلی بزرگ نیست، اما در ۶ سالن مجزا تنوع بسیار خوبی از گل‌ها و گیاهان و همین طور گل‌های شاخه‌ای را به مشتریان ارائه می‌کند. علاوه بر این، کلیه لوازم باغبانی، خاک و کود و گلدان‌های سفالی و پلاستیکی و شیشه‌ای هم در بخشی از این بازار به فروش می‌رسد.

آدرس: تهران، انتهای اتوبان ستاری شمال، دومین خروجی دوربرگردان، جنب پمپ بنزین آبشناسان، بازار گل غرب تهران

کد خبر 661986

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha