همشهری آنلاین: حامد کرزای استعفای وزیر دفاع فغانستان را چند روز پس از اعلام آمادگی وی برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور پذیرفت

به گزارش واحد مرکزی خبر دفتر رئیس جمهور افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد رئیس جمهوری اسلامی افغانستان با قدردانی از خدمات دکتر انورالحق احدی، استعفای او را پذیرفت و برای او آرزوی موفقیت کرد.

کمیسیون مستقل انتخاباتی افغانستان هفته گذشته اعلام کرد، انتخابات ریاست جمهوری این کشور در ماه اوت و نه بهار امسال برگزار می‌شود.

این در حالی است که مدت قانونی ریاست جمهوری کرزای بهار امسال پایان می‌یابد.

خبرگزاری رویترز از کابل اعلام کرد، این کمیسیون علت این تاخیر را مشکلات فنی در ثبت نام از رای دهندگان در ماه‌های سرد زمستان خواند اما تحلیل‌گران می‌گویند تعویق زمان برگزاری انتخابات به نیروهای امنیتی امکان ایفای نقش بهتر را برای محافظت از انتخابات می‌دهد.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در حال بررسی دو برابر کردن نیروهای آمریکا در افغانستان از 36 هزار تن به 60 هزار تن به منظور تامین امنیت در خلال برگزاری این انتخابات است.

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) می‌گوید، تعویق زمان برگزاری انتخابات به این سازمان فرصت کافی برای استقرار نیروهای کافی را جهت تامین امنیت در انتخابات می‌دهد.

کرزای که گفته است در انتخابات ریاست جمهوری رقابت می‌کند، گفت، وی هنوز کارهای ناتمامی دارد اما محبوبیت وی در میان افغان‌ها و حامیان غربی وی به دلیل فساد شایع در دولتش و ناتوانی دولت وی در خارج از کابل به شدت کاهش یافته است.

احدی دومین شخصیت در افغانستان است که به صورت علنی آمادگی خود را برای رقابت ریاست جمهوری اعلام کرده است.

رمضان بشاردوست وزیر سابق برنامه ریزی افغانستان نیز گفته است وی در انتخابات رقابت می‌کند.

کد خبر 74724

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز