همشهری آنلاین: رئیس جمهوری در مشهد گفت ملت ایران از هر فردی که برای حل مشکلات جامعه بشری راه حل عاقلانه‌ای ارائه دهد، استقبال می‌کند.

به گزارش واحد مرکزی آقای احمدی نژاد پیش از ظهر پنجشنبه 17بهمن در دیدار خانواده شهدا و ایثاگران استان خراسان رضوی ملت ایران را اهل فرهنگ، گفت‌وگو و منطق بر پایه عدالت و احترام دانست و گفت: هر کس برای حل مشکلات جامعه بشری راه حل عادلانه و همراه با کرامت و احترام داشته باشد، ملت ایران از آن استقبال می کند. 

احمدی‌نژاد با تأکید بر این که مشکل جامعه بشری مدیریت‌های ناصالح است، گفت: در نقطه مقابل پیامبران که معتقدند حق مدیریت از آن انسان صالح و کامل است و جز انسان معصوم و پیوستگان به آن کسی نمی تواند سعادت جامعه بشری را تأمین کند، گردنکشان و زورگویان، حاکمیت را از آن خود می دانند.

وی با بیان اینکه مدیریت‌های ناصالح ریشه اصلی درگیری های جبهه حق و باطل است، گفت: مشکلات امروز جامعه بشری نشأت گرفته از این است که خودخواهان بر مراکز قدرت و ثروت مسلط شده‌اند.

رییس جمهور در ادامه با اشاره به چگونگی تشکیل رژیم مجعول صهیونیستی خاطر نشان کرد: قدرت های زورگو و توسعه طلب مردم فلسطین را بیش از شصت سال تحت شدیدترین فشارها و تحریم‌ها قرار داده‌اند و به بهانه‌های گوناگون مردم بیگناه فلسطین را قتل عام می‌کنند و زمانی که سوال می شود چرا جنایت می‌کنید ،مدعی می‌شوند که ما قبل از بمباران ازآ‌نها می خواهیم خانه‌های خود را ترک کنند. روشن است با چنین منطقی تبعیض‌ها و بدبختی‌های عالم اصلاح نخواهد شد.

دکتر احمدی نژاد تصریح کرد: قدرت‌های زورگو و انحصارطلب در حالی که خودشان از همه علوم استفاده می‌کنند، زمانی که ملتی می‌خواهد وارد عرصه‌های علمی شود عصبانی شده و اظهار نگرانی می‌کنند. امروز درد جامعه بشری وجود چنین دیدگاه و اندیشه‌ای است و تا درمان نشود مشکل بشریت همچنان باقی است.

وی افزود :‌ نگرانی آنها در اندیشه اهداف و نیت پلیدشان ریشه دارد و تا زمانی که آ‌ن را اصلاح نکنند این نگرانی ها را خواهند داشت.

رئیس جمهور خطاب به قدرتهای زورگو خاطرنشان کرد : اگر می خواهید بر رفتار خود تغییر ایجاد کنید ابتدا باید یاد بگیرید که چگونه با ملت‌ها، با احترام حرف بزنید و نصیحت می‌کنیم که اخلاق و رفتار خود را اصلاح کنید چرا که ادبیات و اخلاق زورمدارانه به پایان راه خود رسیده است.

وی با بیان اینکه راه ملت ایران حرکت در مسیر آرمانهای الهی ،انسانی و عدالت است گفت:‌ مسیر حرکت ملت ایران روشن است و به فضل الهی این راه را با قدرت و مصمم تر و با پیروزی‌های پی در پی تا ‌آخر خواهد پیمود.

دکتر احمدی نژاد اضافه کرد: برای حل مشکلات دنیا استفاده از موشک و بمب پاسخگو نیست و دوران کنونی دوران منطق و گفتگوی احترام آمیز است و ملت ایران آ‌مادگی دارد با چنین منطقی برای حل مشکلات جامعه بشری گام بردارد.

وی تصریح کرد: امروز دوران اینکه عده‌ای خودشان را آقا و سرور دنیا بدانند به پایان رسیده است و البته چنین روزی از همان زمان که امام راحل پرچم عدالت خواهی را بلند کرد و ملت ایران به آن لبیک گفتند، به روشنی قابل رویت بود.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران را اظهار دلبستگی و دلدادگی ملت ایران به راه شهیدان دانست و تأکید کرد: جلسات تجلیل از خانواده شهدا تأکید بر این موضوع است که این خانواده بزرگ پرچم عزت، افتخار و عظمت ایرانیان هستند.

دکتر احمدی نژاد اظهار داشت: همه خانواده شهدا نشان پر افتخار و نورانی بر سینه ملت ایران هستند و تجلیل از تعدادی از این خانواده بزرگ حرکتی نمادین است چرا که پدران، مادران و همسران و فرزندان شهدا بی نام و نشان ،همه حاصل زندگی خود را در راه آرمانهای الهی نثار کردند و امروز نیز افسوس می‌خورند که چرا بیشتر نداشتند که در راه خدا تقدیم کنند.

وی تصریح کرد:‌ امیدوارم مسیر حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و فداکاری در راه آرمانهای الهی هر روز نورانی‌تر و پرشکوه‌تر از گذشته ادامه پیدا کند و خادمان ملت موفق شوند نشان احترام را بر سینه تک تک خانواده شهدا نصب کنند.

رییس جمهور همچنین با اشاره به پرتاب موفقیت آمیز ماهواره امید خاطرنشان کرد: با قرار گرفتن این ماهواره در مدار تعیین شده ،صدها میلیون نفر در دنیا خوشحال و شادمان شدند چرا که این ماهواره را در خدمت رفاه خود و پیام آ‌ور صلح و عدالت می‌دانند.[ماهواره امید پیام رئیس‌جمهوری را منتشر کرد]

کد خبر 74702

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز