رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی، مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گلستان ضمن بیان علائم‌ مسمومیت‌های سریالی در دانش‌آموزان، کارهای مهمی را که افراد پس از مواجهه با عامل مسمومیت باید انجام دهند، تشریح کرد.

مسمومیت دانش‌آموزان قمی

به گزارش همشهری آنلاین، محمدجواد مقسمی رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی، مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گلستان با اشاره به مشاهده مسمومیت‌های سریالی در گلستان اظهار کرد: نگرانی خانواده‌ها را درک می‌کنم و امیدوارم توضیحاتم به کاهش دغدغه‌های والدین و دانش‌آموزان کمک کند.

وی با بیان اینکه مسمومیت‌های سریالی از شهرستان قم شروع شد و تقریبا در دوسوم کشور توسعه پیدا کرد، بیان کرد: وقوع این اتفاق در استان گلستان محتمل بود.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی، مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گلستان تاکید کرد: خوشبختانه در کل کشور هیچ مورد فوتی و یا عوارض ناشی از مسمومیت در دانش‌آموزان دیده نشد و بیشتر برای دانش‌آموزان و والدین آنها استرس‌آور و نگران‌کننده بود.

علائم مسمومیت

مقسمی با بیان اینکه دو علائم گوارشی و تنفسی در دانش‌آموزان مسموم شده دیده می‌شود، افزود: بیشتر احساس سرگیجه، تهوع، استفراغ، گلودرد، دل‌درد، دل‌پیچه‌، تنگی‌ نفس، آبریزش بینی و سرفه در دانش‌آموزان مسموم‌شده به چشم‌ می‌خورد.

وی خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه گفته شده مسمومیت آسیب جدی وارد نکرده اما از آنجایی که سلامت روحی و جسمی جامعه برای ما اهمیت بالایی دارد لذا ما در این مواقع بدترین سناریو را در نظر می‌گیریم.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی، مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گلستان ادامه داد: همانطور که افراد دارای مشکل تنگی نفس و درد قفسه سینه را به عنوان بیمار قلبی بررسی کرده تا مطمئن شویم مشکلی وجود ندارد برای دانش‌آموزان مسموم هم آزمایش‌های لازم را انجام دادیم تا از صحت و سلامتی آنها مطمئن شویم.

اگر این علائم را داشتید سریعا به فضای باز بروید/ این کارها را حتما انجام دهید

مقسمی از دانش‌آموزان خواست اگر بوی نامطبوع و سوزش گلو و چشم احساس کردند بلافاصله به فضای باز بیایند و یک دستمال خیس جلوی دهان خود بگذارند و به هیچ عنوان به فضای داخل ساختمان بازنگردند.

وی با بیان اینکه به دلیل مشخص نبودن میزان مسمومیت حدس می‌زنیم انتشار آن از طریق هوا انجام شود، یادآور شد: دانش‌آموزان در صورت تجربه مسمومیت شست و شوی مرتب چشم، گلو و صورت و تعویض لباس را در دستور کار خود قرار دهند.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی، مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گلستان با بیان اینکه اگر بیمار علائم سرگیجه دارد نباید او را رها کرد، تصریح کرد: افراد مسموم‌شده باید حداقل ۱۰۰ متر از فضای آلوده فاصله بگیرند و اطرافیان مراقب بیماران دارای علائم سرگیجه باشند تا زمین نخورند. همچنین اگر بیمار تهوع و استفراغ دارد چیزی به او نخورانند و در صورت کاهش هوشیاری او را به پهلوی چپ خوابانده و بلافاصله با ۱۱۵ تماس حاصل کنند

مقسمی در پایان خاطرنشان کرد: همکاران ما در اورژانس و بیمارستان‌های استان گلستان آمادگی لازم را دارند و امیدوارم ابعاد قضایی این اتفاق تلخ مشخص و دغدغه‌های خانواده‌ها رفع شود.

کد خبر 746675
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha