مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۸۵ - ۱۸:۱۷
۰ نفر

گروه شهری: سازمان ملل با همکاری سازمان EMI طرح برنامه توسعه سریع ظرفیت‌های علمی و اجرایی در مدیریت بحران را در برخی کلانشهرهای دنیا به اجرا درمی‌آورد.

به گزارش همشهری، شهرهای اصلی و ناظری که در این طرح مشارکت دارند عبارتند از: کوبه، مانیل، شانگهای و سئول در شرق آسیا‌، بمبئی، داکا، کاتماندو و تاشکند در آسیا، تیان جینو لینگتن در جنوب اقیانوس آرام، بوگوتا، قاهره، استانبول و تهران در مدیترانه همچنین الجزایر، جاکارتا و سان سالوادور به عنوان ناظر طرح توسعه ظرفیتهای علمی و اجرایی در مدیریت بحران هستند.

بنا بر این گزارش، این طرح توسط سازمان EMI   که سازمانی علمی، بین‌المللی و غیر دولتی است ارایه شده و کارآمادگی ، پیشگیری و بازسازی اثرات زلزله و کاهش تلفات و خسارات ناشی از آن را در کلانشهرهای دنیا دنبال می‌کند و مقر آن در مانیل پایتخت فیلیپین است.

مازیار حسینی رئیس مرکز پیشگیری از بحران شهر تهران  از عضویت تهران و تمام کلانشهرهای بزرگ در سازمان بین‌المللی EMI سخن گفت و افزود: کارکرد اصلی عضویت در این سازمان انتقال دانش فنی، روشهای علمی و تحقیقاتی به صورت سیستماتیک و مستند در کتابچه راهنما و تدوین آیین‌نامه‌های ساختمانی، توسعه همکاریها در زمینه مدیریت بحران در بین کلانشهرهای دنیا ، تبادل اطلاعات مربوط به توسعه اقتصادی، افزایش ایمنی در پایتخت‌های بزرگ، هماهنگی و ایجاد ارتباط بین دولت‌های محلی و دانشگاهها و مردم در شهرهای بزرگ است.

به گفته مازیار حسینی با توجه به ابعاد طرح توسعه سریع ظرفیت‌های علمی و اجرایی در مدیریت بحران و اهمیت آن برای کلانشهر تهران تلاشهای صورت گرفته تا تهران به عنوان یکی از دو شهر اصلی در این مطالعات مد نظر سازمان ملل متحد و سازمان  EMI قرار گیرد تا این برنامه به طور کامل در تهران اجرا شود.

کد خبر 7454

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز