مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۷:۰۸
۰ نفر

گروه شهری: ششمین مانور زلزله با پخش آژیر خطر رأس ساعت 14:37 دقیقه دیروز در22 منطقه تهران آغاز شد.

وقوع زلزله فرضی به مسئولان 30 سازمان درگیر مانور، از طریق بی‌سیم و شبکه‌های مخابراتی اعلام شد و هرکدام به سمت اتاق مدیریت بحران حرکت کردند.

در این مانور نیروهای عملیاتی تمامی ‌مناطق شهرداری تهران، هلال احمر، نیروی انتظامی، مرکز اورژانس، نیروی مقاومت بسیج، دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی، ایران و تهران، شرکت مخابرات، سازمان آتش نشانی، سازمان بهزیستی، شرکت برق منطقه‌ای، شرکت گاز تهران، شرکت آب و فاضلاب، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، صدا و سیما، راهنمایی و رانندگی، سازمان بهشت زهرا و... شرکت داشتند.

پنهان بودن مکان، نامشخص بودن زمان و چگونگی وقوع زلزله، از ویژگی‌های اصلی این مانور بود. مسئولان سازمانها و نیروهای عملیاتی، طبق سناریوی نوشته شده‌ای عمل کردند که در پاکتهای دربسته به آنان ارائه شده بود به‌طوری که تنها پس از باز کردن پاکت، متوجه عملیات و وظایف محوله خود شدند.

در همین زمینه طی روزهای گذشته ده‌ها جلسه و نشست با حضور ده‌ها تن از مدیران، کارشناسان ارشد و ارزیابان مانور در سازمان پیشگیری و مدیریت بحران برگزار شد و هماهنگی‌های لازم برای اجرای این مانور در سطوح 22 منطقه تهران و با مشارکت حدود 30 سازمان، نهاد و تشکیلات فعال در حوزه مدیریت شهری و خدمات اضطراری به‌عمل آمد.

دیروز عملیات ششمین مانور مدیریت بحران شهر تهران در دو شاخه انجام شد؛ در شاخه نخست نیروهای عملیاتی به صورت میدانی در مکان‌های پیش‌بینی شده به 6 تمرین تخلیه اضطراری شهروندان از محل حادثه، اسکان اضطراری، عملیات تریاژ (جداسازی مصدومان بر حسب اولویت درمان و جراحت) ارائه خدمات بهداشت و درمان اضطراری، امداد هوایی و نیز تمرین مسدودسازی و بازگشایی یکی از بزرگراه‌های شهر پرداختند.

در شاخه دوم عملیات این مانور فرضی، ترمیم شبکه‌ها و تأسیسات عمومی مثل آب، برق و گاز، جست‌وجو و نجات و امنیت و انتظامات به اجرا درِآمد و نیروهای عملیاتی با اطلاع از نوع حادثه برای مقابله به محل‌های اعلام شده اعزام شدند.

کد خبر 16678

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز