مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۳۸۵ - ۰۷:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: تدوین طرح تفصیلی مناطق 22 گانه تهران تا پایان بهمن ماه امسال به اتمام می‌رسد.

جلیل حبیب‌اللهیان، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: هر یک از مناطق 22‌گانه تهران طرح تفصیلی و توسعه‌ای خود را دارند که تدوین آنها از دوسال پیش همزمان با طرح جامع شهر تهران آغاز شده اما به دلیل حساس بودن طرح تفصیلی تاکنون به اتمام نرسیده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر وی گفت: طرح تفصیلی مناطق 22 گانه شهر تهران شامل تمامی ضوابط و مقررات شهرسازی و زیرساختی هر منطقه است که توسعه مناطق بر مبنای آن انجام خواهد شد.

وی بااشاره به بررسی طرح جامع تهران در شورای اسلا‌می شهر و شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران افزود: با تصویب این طرح در دی ماه و نیز آماده‌شدن طرح تفصیلی مناطق در بهمن ماه‌, از ابتدای سال آینده تمامی فعالیتهای توسعه شهری در تهران برمبنای طرحهای جامع و تفصیلی انجام خواهد شد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان اینکه رویکرد اصلی طرح تفضیلی مناطق تهران انجام ساخت وساز براساس ضابطه و قانون در شهر است گفت: بخش‌هایی از این الزامات هم‌اکنون ازطرف معاونت شهرسازی و معماری شهرداری به شهرداری‌های مناطق 22 گانه تهران ارسال شده است.

وی با تاکید بر اینکه این الزامات جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز در شهر را می‌گیرد, تاکید کرد: به طور مثال یکی از این الزامات عدم ساخت و ساز در ارتفاعات بالای 1800 متر شمال تهران است که جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز شمال شهر را می‌گیرد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان اینکه برای برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز نیازمند همکاری دستگاه‌ها هستیم‌, تصریح کرد: عزم‌شهرداری تهران برای برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز جدی است و اگر با همراهی دستگاه‌های دیگر همراه شود , کمک بزرگی به جلوگیری از توسعه‌یافتگی‌ غیر منطقی شهر خواهد کرد.

کد خبر 5664

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز