دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۹:۵۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران استمرار نگاه برنامه‌ای را برای برطرف کردن آلودگی هوای کلان شهرها ضروری دانست.

به گزارش واحد مرکزی خبر، معصومه ابتکار با بیان اینکه 25 میلیون نفر جمعیت کلان شهرهای کشور در معرض پدیده آلودگی هوا قرار دارند، افزود: در برنامه جامع کاهش آلودگی هوا، وظایف همه دستگاه و سازمان ها مشخص و اعتبارات لازم نیز پیش‌بینی شده است.

وی در این حال گفت: ریشه اصلی مشکلات کنونی آلودگی هوا، نبود ساز و کار و هماهنگی لازم بین دستگاه‌های مربوط است.

ابتکار با بیان اینکه تردد زیاد خودروهای سواری و فضاهای صنعتی در کلان شهرها، باید با برنامه ریزی علمی و بلند مدت مدیریت شود، گفت: محورهایی از برنامه جامع کاهش آلودگی هوای تهران اجرا نشده یا با تاخیر اجرا شده است.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: در سال81 با تشکیل جلسات کمیته جامع کاهش آلودگی هوا و اعمال محورهای برنامه این جلسه با وجود تولید خودرو، آلودگی هوای تهران کنترل می‌شد اما هم اکنون این جلسات تشکیل نمی‌شود.

ابتکار با اشاره به اینکه آلودگی هوای تهران وکلان شهرها کنترل شدنی است، افزود: با توسعه حمل نقل عمومی و اختصاص اعتبار لازم و به موقع برای توسعه مترو، این مشکل قابل حل است.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهرتهران گفت: از زمان تاسیس مترو تاکنون، 2میلیارد سفر با مترو انجام شده است که اگر این میزان با خودرو صورت می گرفت خسارت ناشی از آلودگی آن جبران ناپذیر بود.

کد خبر 74536

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز