دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۲:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران برای نخستین بار نقاط بحرانی آلودگی هوای تهران را اعلام کرد.

دکتر رشیدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این که تهران هم‌اکنون دارای تعداد محدودی ایستگاه سنجش آلودگی هواست، افزود: میزان آلودگی سایر نقاط تهران بر اساس مدلسازی مشخص می‌شود.

وی با اشاره به جدیدترین اندازه‌گیری انجام شده از 13 نقطه بحرانی به لحاظ آلودگی هوا در تهران که فاقد ایستگاه‌های سنجش آلودگی هواست، گفت: این اندازه‌گیری برای اولین بار در تهران و طی سه روز در 13 منطقه سیدخندان، میادین ‌ولیعصر(عج)، تجریش، آزادی، ونک، رسالت، محسنی، امام حسین(ع)،‌ امام خمینی(ره)، ‌انقلاب، راه‌آهن، ترمینال جنوب، ترمینال شرق انجام شده است.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به نتایج این طرح گفت: اندازه‌گیری‌ها نشان می‌دهد به ترتیب میدان محسنی، پل سیدخندان و میدان ونک دارای بیشترین غلظت الایندگی به لحاظ آلاینده مونوکسیدکربن بودند به شکلی که میزان آلاینده مونوکسید کربن در این نقاط 2 برابر حد مجاز بوده است.

وی افزود: پس از این میادین به ترتیب میدان امام حسین(ع)، میدان انقلاب، میدان تجریش، میدان ولیعصر(عج)، میدان رسالت، میدان راه‌آهن، میدان امام خمینی(ره)، میدان آزادی، ترمینال شرق و ترمینال جنوب دارای بیشترین آلودگی به لحاظ آلاینده مونوکسیدکربن بوده‌اند.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان تاکید کرد: نتایج کامل این طرح تحقیقاتی بزودی اعلام می‌شود.

کد خبر 75421

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز