رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی گفت: آمار درست و واقعی در مورد ورود گردشگران خارجی به کشور نداریم

 و آمارهایی که در این زمینه ارائه می‌شود واقعی و قابل استناد نیست.

محمد حسن کرمانی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر در مورد ارائه آمار گردشگران و توریست‌ها از سوی سازمان میراث فرهنگی افزود: هیچ‌یک از آمارهایی که در مورد ورود توریست‌ها به کشور ارائه می‌شود واقعی و قابل استناد نیست.

سازمان میراث فرهنگی پیش از این از ورود بیش از 2 میلیون و ۱۶۸ هزار گردشگر خارجی به کشور در سال گذشته خبر داده و آمار ده ماهه گذشته سال‌جاری را رقمی بالاتر از سال گذشته اعلام کرده است.

آماری که مورد موافقت رئیس جامعه تخصصی تورگردانان و رئیس هیئت‌مدیره انجمن دفاتر خدمات مسافرتی نیست و مشاهدات کارشناسان نیز از کاهش ورود توریست‌های خارجی به کشور حکایت دارند.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی با اشاره اینکه در سال‌جاری با کاهش آمار گردشگران ورودی به کشور مواجه بودیم گفت: شنیده شده است که سازمان میراث فرهنگی آمار توریست‌ها را 2 میلیون نفر در سال‌جاری عنوان کرده اما آمارهایی که از سوی دستگاه‌هایی مانند سازمان میراث فرهنگی و... ارائه می‌شود مستند نیست و نمی‌توان براساس آن تعداد توریست‌های ورودی به کشور را اعلام کرد.

کرمانی با اشاره به اینکه اطلاعاتی که به سازمان جهانی جهانگردی نیز در مورد آمار گردشگران می‌رسد درست نیست تاکید کرد: سازمان جهانی جهانگردی براساس اطلاعاتی که در اختیارش گذاشته می‌شود در مورد کشورها و رشد گردشگر و توسعه توریسم در آنها نظر می‌دهد و اگر در مورد ایران نظرش این باشد که با رشد گردشگر مواجه بوده بنابراین نمی‌توان به آن استناد کرد.

کد خبر 74490

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز