کریم اعظمی: اگر تلاش استقلالی‌ها در ابتدای فصل برای جذب رضا عنایتی نتیجه می‌داد، شاید آرش برهانی که یک فصل ناموفق را در این تیم پشت‌سر گذاشته بود، با تیم آبی‌پوش پایتخت خداحافظی می‌کرد.

 برهانی در تیم ناصر حجازی و فیروز کریمی آن‌قدر موقعیت گل از دست داد که قلعه‌نویی تردیدهای زیادی در خصوص حفظ این بازیکن داشت. قلعه‌نویی از مسئولان استقلال درخواست کرد که شرایط را برای بازگشت مهاجم سابق استقلال فراهم کنند تا یک بار دیگر زوج رویایی عنایتی و اکبرپور در خط حمله استقلال شکل بگیرد اما این اتفاق نیفتاد تا در نهایت برهانی در استقلال بماند و در این فصل تمامی پیش‌بینی‌ها را بر هم بزند. او حالا با زدن 16 گل جدی‌ترین مدعی برای کسب عنوان آقای گلی است و پس از مدت‌ها توانست پیراهن تیم ملی را هم به دست آورد.

قلعه‌نویی در اکثر بازی‌های استقلال از برهانی به عنوان مهاجم اول استفاده کرده و سیاوش اکبرپور کمی عقب‌تر به عنوان مهاجم دوم بازی می‌کند. ماهیت و شکل فوتبال اکبرپور بیشتر به دوندگی و درگیری‌های فیزیکی با بازیکنان حریف خلاصه می‌شود و این موضوع آزادی عمل برهانی را بیشتر می‌کند. البته اکبرپور هم از لحاظ گلزنی آمار نسبتا خوبی داشته و در بازی با استقلال اهواز دهمین گل این فصل را به ثمر رساند. آبی‌پوشان با زدن 55 گل صاحب بهترین خط حمله لیگ برتر هستند که از این تعداد برهانی و اکبرپور 26 گل استقلال را به ثمر رساندند تا عنوان بهترین زوج خط حمله لیگ برتر را از آن خود کنند.

برهانی: قهرمانی ما قطعی نیست

  • فکر می‌کردی استقلال اهواز را ببرید؟

ما برای برد به اهواز رفته بودیم و خیلی خوب بازی کردیم. در زمین نامساعد ورزشگاه تختی و در شرایطی که باد شدیدی می‌وزید کار ما بسیار سخت بود ولی خوشبختانه 3 امتیاز را گرفتیم. نکته قابل توجه این بود که به موقع گل زدیم و تمرکز استقلال اهواز به هم ریخت.

  • به نظر می‌رسد مدعی اول قهرمانی هستید، اینطور نیست؟

خیر. به نظر من قهرمانی استقلال قطعی نیست. ممکن است تا پایان لیگ اتفاقات زیادی بیفتد و حق نداریم از حالا همه چیز را پایان‌یافته تلقی کنیم. من در تیم‌هایی بازی کرده‌ام که در رقابت قهرمانی قرار داشته‌اند و می‌دانم که فوتبال بالا و پایین دارد.

  • چرا مقابل استقلال اهواز از ابتدا در ترکیب ثابت قرار نگرفتی؟

در بازی با تایلند مهاجم ثابت بودم و سفر خسته‌کننده‌ای هم داشتیم. به همین دلیل از لحاظ بدنی آمادگی کامل نداشتم و از قلعه‌نویی خواستم که در ترکیب ثابت قرار نگیرم.

  • فکر می‌کنی امسال عنوان آقای گلی را تصاحب کنی؟

باور کنید من اصلا به این موضوع فکر نمی‌کنم و موفقیت استقلال برایم مهمتر است.

  • یعنی آقای گلی برایت مهم نیست؟

هیچ چیز به اندازه قهرمانی استقلال نمی‌تواند برای من که یک بازیکن هستم، سود، خوشحالی و اهمیت داشته باشد.

  • ولی چند هفته پیش در روزنامه‌ها، با علیرضا واحدی‌نیکبخت بر سر تصاحب عنوان آقای گلی جدال لفظی داشتی؟

من به هیچ عنوان در مورد نیکبخت حرف نزدم و احترام او به عنوان یک بزرگتر برایم واجب است.

  • برای خیلی‌ها این موضوع جای سئوال است که فصل گذشته از لحاظ گلزنی آمار چندان خوبی نداشتی ولی امسال دگرگون شدی. دلیلش چیست؟

سال گذشته فشار روحی زیادی را تحمل کردم و این موضوع تاثیر منفی روی فوتبال من گذاشت. تنها عاملی که باعث شده امسال خوب گل بزنم آرامش و آرام بودن ذهنم است.

  • دوست داری همچنان در استقلال بمانی؟

من در این تیم راحت هستم و مشکل خاصی را احساس نمی‌کنم. البته هر بازیکن ایرانی دوست دارد در اروپا فوتبال بازی کند. من باید این فصل بهترین عملکرد را داشته باشم و گلزنی‌هایم را در تیم ملی هم ادامه دهم تا شانس رفتنم به فوتبال اروپا را افزایش دهم. من از بازیکنانی که در حال حاضر در اروپا بازی می‌کنند، چیزی کم ندارم.

  • از عملکرد خودت در تیم ملی راضی هستی؟

خوشبختانه تا حدود زیادی با بازیکنان هماهنگ شده‌ام ولی باز هم به زمان احتیاج دارم. مهم این است که دایی به من اعتماد کرده و باید جواب اعتماد او را بدهم.

  • قبول داری در بازی با تایلند نمایش ضعیفی داشتی؟

به نظر من انتظارات از تیم ملی بیش از حد بالا رفته و همین موضوع انتقادها را هم بیشتر می‌کند. برخلاف تصور تایلند تیم خوبی است. دانمارک در یک بازی تدارکاتی و در حالی که با تیم اصلی‌اش به میدان رفته بود نتوانسته بود تایلند را شکست دهد. امیدوارم بعضی‌ها دست از انتقاد بردارند و در آستانه بازی با کره‌جنوبی تیم ملی را حمایت کنند.

اکبرپور: نظر دایی را عوض می‌کنم

گلزنی اکبرپور در دقایق ابتدایی بازی با استقلال اهواز، قلعه‌نویی را تا حدود زیادی از کسب 3 امتیاز مطمئن کرد. اکبرپور که یکی از موثرترین بازیکنان استقلال در این فصل بوده در مورد این بازی می‌گوید: «مثل خیلی از مسابقات قبلی حرفه‌ای بازی کردیم و 3 امتیاز را گرفتیم. حالا باید بگویم که فقط ذوب‌آهن اصلی‌ترین حریف ماست و اگر تا چند هفته دیگر این روند را ادامه دهیم حتی آنها هم نمی‌توانند یک تهدید جدی برای استقلال محسوب شوند.»

مهاجم استقلال عملکردش در این فصل را قابل‌قبول می‌داند و می‌گوید: «هرچند در هفته‌های ابتدایی چندان در گلزنی موفق نبودم ولی در ادامه شرایط را تغییر دادم.

مدت‌هاست که رفتن به فوتبال اروپا را اصلی‌ترین هدف خود قرار داده‌ام و امیدوارم در پایان فصل به این هدف برسم.»اکبرپور که در بازی ایران و تایلند حتی در لیست 18 نفره هم قرار نداشت، می‌گوید: «این به تصمیم دایی برمی‌گشت و هیچ اعتراضی ندارم. در ضمن تیم ملی به اندازه کافی بازی در پیش دارد و مطمئن باشید به زودی نظر دایی را عوض خواهم کرد.»

کد خبر 74445

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز